شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 143885

سیگار و مشروبات الکلی اگرچه جزئی از برنامه زندگی برخی از افراد هستند اما هر دو سبب آسیب رنگ و لعاب پوست می‌شوند. مشروبات الکلی و سیگار سبب پیری زودرس شده و به عملکرد اعضای بدن آسیب وارد می‌کنند. به‌علاوه سیگار در بروز انواع سرطان و مشروبات الکلی در بروز آسیب کبدی و افزایش وزن مؤثرند.

سلامت نیوز: سیگار و مشروبات الکلی اگرچه جزئی از برنامه زندگی برخی از افراد هستند اما هر دو سبب آسیب رنگ و لعاب پوست می‌شوند. مشروبات الکلی و سیگار سبب پیری زودرس شده و به عملکرد اعضای بدن آسیب وارد می‌کنند. به‌علاوه سیگار در بروز انواع سرطان و مشروبات الکلی در بروز آسیب کبدی و افزایش وزن مؤثرند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، مراقب پاک‌کننده‌های قوی باشید و همواره پاک‌کننده‌های ملایم را که بهترین گزینه برای پوست هستند دم دست داشته باشید.

همچنین توجه داشته باشید که پوست نیازی به شستشو و ساییدن ندارد چون چربی طبیعی پوست به مبارزه با بروز علائم پیری، بروز جوش‌های سرسیاه، سرسفید و دیگر انواع آکنه کمک می‌کند.

اگر پوست را از تمام مواد مغذی محروم کنید، پوستی خشک و تحریک‌پذیر خواهید داشت بنابراین پاک‌کننده‌ها و صابون‌هایی را انتخاب کنید که ملایم یا خانگی و حاوی ترکیبات ارگانیک هستند.

خواندن برچسب روی پاک‌کننده‌ها ایده خوبی است، به دنبال پاک‌کننده‌هایی باشید که PH متعادلی دارند، به‌این‌ترتیب می‌توانید از شر کاربرد یک تونر خشک کننده خلاص شوید.


از مصرف کافئین اجتناب کنید چون منجر به شب بیداری و کم‌آبی خواهد شد که آن‌ها نیز به‌نوبه خود سبب ایجاد حلقه‌های تیره، پف کردن چشم‌ها، و چین‌وچروک می‌شود. و دلیل آن این است که شما به‌اندازه کافی استراحت نکرده‌اید.


پس از استحمام از خشک‌کردن پوست خود با حوله‌های زبر اجتناب کنید. این کار سبب تحریک پوست و ایجاد جوش می‌شود. پوست را با ضربه‌های ملایم حوله خشک‌کنید تا از بروز مشکلات پوستی و تحریک پیشگیری شود.


از کاربرد آب داغ که سبب تحریک پوست و بیش فعالی غدد چربی می‌شود، خودداری کنید. این عمل سبب حرکت رطوبت به نواحی‌ای می‌شود که به دلیل حرارت خشک‌شده‌اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha