شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 14389

افرادی که با توجه به سابقه خانوادگی و یا آزمایشات ، مستعد ابتلا به دیابت تشخیص داده شده اند باید مراقب نوع رژیم غذایی خود باشند و آنچه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است را به اندازه کافی مصرف کنند. زیرا بعضی از این غذا به راستی در دفع دیابت موثر است.

به گفته گروه ترجمه سلامت نیوز برخی از این غذاها عبارتند ازا:
ویتامین D:  مطالعات ثابت کرده است که مصرف ویتامین D  به اندازه کافی باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 می شود. در حالیکه فقدان ویتامین D احتمال مقاومت به انسولین را افزایش می دهد. پیشنهاد می شود که بزرگسالان با توجه به سنشان،  روزانه 200 تا 600 واحد بین الملل(IU) ویتامین D  مصرف کنند. برخلاف سایر ویتامین ها ، بدن می تواند ویتامین D را به کمک پوست تولید کند. 30 حضور در معرض نور خورشید باعث تولید 10000 تا 12000 (IU)ویتامین D  می شود. همچنین غذاهایی مثل شیر غنی شده، دانه سویا، ماهی سالمون و تونا و... سرشار از ویتامین D  است. استفاده از مکمل ها نیز روش خوبی برای دریافت این ویتامین می باشد. مطالعه ای ثابت کرده است که زنانی که روزانه 800(IU) ویتامین D – به خصوص همراه کلسیم- مصرف می کنند به صورت بارزی کمتر دچار دیابت نوع دو می شوند.
 منیزیم: منیزیم یکی دیگر از مواد معدنی است که مانع از بروز دیابت می شود.  مصرف این ماده معدنی مانع از بروز دیابت نوع 2 بویژه در زنان چاق می شود. مقدار مصرف پیشنهادی به طور روزانه 400تا 420 میلی گرم برای مردان بزرگسال و 320 میلی گرم برای زنان می باشد. بهترین منابع این ماده معدنی عبارتند از : دانه گل آفتاب گردان، اسفناج، زلف عروسان، کونیولا، برنج وحشی، بادام، توفو(خمیر سویا)، ماهی لیبوت، لوبیا سفید ، غلات و میوه ها و سبزیجات تازه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha