نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که پرستاران یکی از ارکان تیم پزشکی هستند، افزود: اگر خدمات پرستاری مطلوب برای بیمار انجام نشود قطعاً نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.

راه حلی پیدا کنید تا دریافتی‌های جامعه پرستاری معقول باشد

سلامت نیوز:نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که پرستاران یکی از ارکان تیم پزشکی هستند، افزود: اگر خدمات پرستاری مطلوب برای بیمار انجام نشود قطعاً نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، حسینعلی شهریاری با اشاره به نام گذاری سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" تأکید کرد: ما هم باید به این موضوع اعتقاد داشته باشیم ضمن اینکه نقد هم باید وجود داشته باشد و هیچ گاه از نقد سازنده نگران نشویم و آن را به حساب خصومت و تخریب نگذاریم.

درآمد پزشکان

شهریاری خطاب به وزیر بهداشت گفت: شما طرح بسیار بزرگی را شروع کردید و کمسیون بهداشت مجلس نیز تلاش کرده است تا به اجرای موفقیت آمیز این طرح کمک کند و از مجموعه وزارت بهداشت حمایت می‌کند اما همان طور که می‌دانید هر طرحی هم نقاط مثبت و هم نقاط منفی دارد که همکاران ما در پی کم کردن نقاط منفی و رسیدن به تحول واقعی در نظام سلامت هستند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت با اجرای طرح تحول سلامت کار بزرگی را شروع کرده است، افزود: سلامت مردم دغدغه دولت و کمیسیون بهداشت مجلس است و خوشبختانه دولت یازدهم دید سلامت محور دارد.

شهریاری تصریح کرد: دغدغه کمیسیون بهداشت، حوزه بهداشت است، حوزه درمان هزینه‌های زیادی در پی خواهد داشت و با کمبود منابع روبرو هستیم و به همین خاطر باید از منابع حاصل از یارانه‌ها، حداکثر خدمات رسانی به مردم را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیمار جز رنج بیماری نباید دغدغه‌ای داشته باشد و الحمدالله بیماران وقتی به بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند مشکلی ندارند اما اولویت اول ما باید این باشد که نگذاریم مردم بیمار شوند چون هزینه‌های زیادی را می‌طلبد.وی ادامه داد: اگر بخواهیم هزینه‌ها را کاهش دهیم باید به سمت تکمیل و توسعه شبکه برویم و بیماران از طریق سیستم ارجاع، مراجعه کنند و سطح بندی را به طور کامل عملیاتی و اجرا کنیم.

شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید یک تجدیدنظر در حوزه تعرفه گذاری صورت پذیرد، اظهار داشت: درحال حاضر فضای نامناسبی وجود دارد به گونه ای که علیرغم  تعرفه گذاری و افزایش آن، هنوز هم برخی گروه‌های پزشکی به ما مراجعه و اعلام نارضایتی می‌کنند البته تعرفه فعلی برای برخی گروه‌های پزشکی قابل قبول و برای برخی دیگر با نارضایتی روبرو بوده است.

وی تأکید کرد: هدف اصلی در تعرفه گذاری این است که در گروه‌های پایه مانند داخلی، اطفال و گروه‌هایی که به اصطلاح "چاقو به دست" نیستند و درآمدهای آنها اختلاف زیادی با برخی گروه‌های جراحی دارد شاهد ارتقاء تعرفه باشیم ضمن اینکه برخلاف باور رایج مردم که جامعه پزشکی تعرفه‌های 50 میلیون تومانی و بیشتر دارند، در برخی بیمارستانها درآمد اساتید و فوق تخصصان کمتر از 5 میلیون تومان است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که پرستاران یکی از ارکان تیم پزشکی هستند، افزود: اگر خدمات پرستاری مطلوب برای بیمار انجام نشود قطعاً نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت انتظار ما از وزیر بهداشت این است که با توجه به چندین بار حضور این قشر زحمت کش در برابر مجلس شورای اسلامی راه حلی را پیدا کنیم تا دریافتی‌های جامعه پرستاری معقول باشد تا شاهد دلگرم شدن آنان، ارائه خدمات بهتر و همچنین کاهش فضاسازی بر علیه جامعه پزشکی باشیم.

به گزارش وزارت بهداشت، شهریاری در نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مدیران ارشد حوزه سلامت در ساختمان ستادی وزارت بهداشت، گفت: در قانون اصلاح سهمیه 30 درصدی مناطق محروم، پذیرش تمام گروه‌های پزشکی برای این مناطق باید صورت پذیرد و علاوه بر پزشکان متخصص، فوق تخصص‌ها و پرستاران و دیگر گروه‌ها با یک توزیع مناسب موجب کاهش مشکلات نیروی انسانی در مناطق محروم شوند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس بیان داشت: وضعیت نیروی انسانی در استان تهران هم مطلوب نیست و فقط تفاوت استان تهران با دیگر استان‌های محروم در این است که بیماران از شهرستان‌های مختلف مانند ورامین و اسلام شهر، ظرف یک ساعت به شهر تهران دسترسی دارند اما در استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، ایلام، بوشهر، لرستان و چهارمحال و بختیاری که با محدودیت نیروی انسانی روبرو هستیم برخی بیماران باید مسافت‌های چندصد کیلومتری را طی کنند.

شهریاری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر به مردم خدمات دهیم نتوانستیم  وظیفه خود را نسبت به مردم انجام دهیم چرا که آنها همه چیز خود را برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دادند اما ما به نحوی که شایسته این عزیزان باشد نتوانستیم انجام وظیفه کنیم و امیدوارم در سال همدلی و هم بتوانیم خدمات شایسته ای به مردم عزیز ارائه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شهروندعادل ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    11 0
    "راه حلی پیدا کنید تا دریافتی‌های جامعه پرستاری معقول باشد" چه کسی راه حل پیداکند؟اگر شما طرفدار به اصطلاح به روز بودن پزشکی وتجهیزات آن در ایران هستید!!چرا نباید دریافتی پرستاران براساس دلار باشد.......شما سالهای سال به مسئول اجرایی ونماینده مجلس بوده ایدولی تا به حال هیچکاری برای پرستاران نکرده اید وقت شعاردادن گذشته....... "بیماران از شهرستان‌های مختلف مانند ورامین و اسلام شهر، ظرف یک ساعت به شهر تهران دسترسی دارنداما در استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، ایلام، بوشهر، لرستان و چهارمحال و بختیاری که با محدودیت نیروی انسانی روبرو هستیم برخی بیماران باید مسافت‌های چندصد کیلومتری را طی کنند." استاد محترم! چرازود دست به کار نمیشوید وپزشکان بدبخت طرحی هیچکاره را ازشهرستانها روانه کلان شهرها نمیکنید؟تا مردم درنوبت کمتر اذیت شوند؟تا درآمد ملیاردی عده ای از حضرات به عدالت نزدیک شود.....بپس خودتان اعتراف میکنید که مشکل وسیله نقلیه وطولانی بودن مسافت است واین است معنی محروم بودن یعنی مشکل مردم این شهرستانها محرومیت از ریل گذاری الکترونیکی وجاده استانداراست!!!نه حضور صرفا فیزیکی متخصصان!!!! متاسفانه علیرغم این اعتراف!! تناقض گویی میکنید واز آوردن متخصص وفوق تخصص به شهرستانهادم میزنید؟کی میخواهید صادق باشید ؟آقاجان دسترسی به امکانات تخصصی یعنی مثل سلیر جاهای دنیا مردم راحت به کلانشهرهابیایند واز امکانات تخصصی وفوق تخصصی استفاده کنند همین!لطفا درمورد مناطق محروم وتوزیع متخصص به سایر نمایندگان اطلاع رسانی کنید وبگوئید که مطرح کردن این موارد نه از سر دلسوزی بلکه از سر انحصارطلبی ودعوای پول ودرآمد ومادیات است وبهتر است نمایندگان محترم به فکر سلامتی مردم با پیشگیری از آلودگی هوا وکاهش تصادفات وکم آبی باشند ونه ساده لوحانه از کمبود متخصص بنالند ومشکل پزشکی مردم را در تعدادتختها وتجهیزات پزشکی به اصطلاح پیشرفته بدانند... خود جنابعالی از صنف درمان وبیمارستانداران هستید!چگونه از بهداشت وپیشگیری حرف میزنید؟مشکل مردم شما اشتغال است نه حضور متخصص!!! درکشوردانمارک فاصله دریافتی پزشک وپرستار خیلی کم است!چراکه اختلاف طبقاتی کم است .مشکل ایران ما فقر واختلاف طبقاتی وعدم رعایت حقوق شهروندی است و اینهااصلی ترین عوامل ایجاد بیماریهاهستند!اگرواقعا دنبال کاستن از بیماریهاهستید وزارت بهداشت را کوچک کنید ویارانه ها را صرف اشتغال زایی کنید نه اینکه دریافتی پزشکان کلان شهرهارا 10 برابر کنید وبراختلاف طبقاتی بیفزائید.آلودگی هوارا ازبین ببرید وتغذیه سالم برایشان فراهم کنیدواسترسهای روحی این مردم را کم کنید وحمل ونقل سریع وپاک ریلی الکترونیکی سرتاسری را راه اندازی کنید دیگر شعاردادن بس است............
  • همدل وهمزبان مردم باشید ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    12 0
    همدلی وهمزبانی به معنی گوش دادن به دردهای مردم است نه اطاعت مردم از دولت! کافیست شما با پرستاران همزبانی کنید!!!!کافیست شما مسئله تخصص این کشور را باهمزبانی با پزشکان صادق ایران حل کنید وهمدل وهمزبان آنها باشید نه اینکه دنباله رو انحصارطلبان ومنفعت طلبان صنفی مخالف ادامه تحصیل پزشکان وعدالت صنفی کادر پزشکی باشید....
  • عدالت طلبان ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    11 0
    "وضعیت نیروی انسانی در استان تهران هم مطلوب نیست" پس چرا اجازه نمیدهیدفارغ التحصیلان تخصص در تهران خدمت نمایند؟؟؟چرا دور شهرهای بزرگ را برای ورود متخصصان دیوارکشیده اید؟بروید این پارادوکسها را در کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کنید تا راه خلی پیداکنید!شما قانون گذترید ،مشکل پرستاران را به وزارت بهداشت پاس نکنید!پزشکان وپرستاران باید یا در بخش خصوصی کار کنند یادر دولتی!کجای دنیا پزشک هیئت علمی مطب خصوصی دارد؟
  • پرستار ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    8 0
    راه حل اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که 8سال پیش تصویب وتاکنون اجرانشده است.