شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 143901

یک کارشناس طب سنتی گفت: بی‌تحرکی, مصرف غذاهای غلیظ همچون ماکارونی, سالاد الویه, پیتزا, لازانیا, تنقلاتی مانند چیپس، پُفک و غذاهای کارخانه‌ای که امروزه در سفره ایرانیان زیاد یافت می‌شود عامل تباهی جوانان و ایرانیان است.

سلامت نیوز:  یک کارشناس طب سنتی گفت: بی‌تحرکی, مصرف غذاهای غلیظ همچون ماکارونی, سالاد الویه, پیتزا, لازانیا, تنقلاتی مانند چیپس، پُفک و غذاهای کارخانه‌ای که امروزه در سفره ایرانیان زیاد یافت می‌شود عامل تباهی جوانان و ایرانیان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, سید جواد علوی درباره تفاوت درمان بیماری‌ها در طب نوین و طب سنتی اظهار داشت: طب نوین بیماری را سرکوب می‌کند ولی طب سنتی بیماری را درمان می‌کند.به گفته طب سنتی طبی کل نگر است و در درمان بیماری‌ها به عملکرد همه اعضاء بدن توجه می‌کند چرا که اگر معده، قلب یا مغز ضعیف باشد هر یک به نوبه خود در بروز بیماری اثر گذار است.

این کارشناس طب سنتی افزود: طب سنتی بیماری را قبل از اینکه کهنه و مزمن شود, از بروز بیماری پیشگیری می‌کند ولی طب جدید به درمان توسط جراحی بیشتر اهمیت می‌دهد و در طب نوین به درمان با غذاها و تغییر سبک زندگی کمتر توجه می‌شود.

علوی عنوان کرد: در طب سنتی افراد در بیماری‌های مختلف با توجه به شرایط مزاجی هر فرد رژیم غذایی منحصر به فردی وجود دارد که فرد علاوه بر اینکه از بیماری رها پیدا می‌کند, زندگی روز مره‌اش نیز بهبود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در طب سنتی از روش‌های غیر دارویی تا اعمال یداوی مانند فسد, حجامت, ماساژ درمانی و ... وجود دارد که بیمار را در انتخاب نوع درمانش کمک می‌کنند. خیلی وقت‌ها برخی از بیماری‌ها با یک ماساژ درمانی ساده بهبود پیدا می‌کند و حتی با تغییر در نوع غذای مصرفی یا نحوه خوابیدن فرد بیماری درمان پیدا می‌کند و نیازی به مصرف دارو نیست.

این کارشناس طب سنتی افزود: طب سنتی طبی پیشگیرانه است و از مزمن شدن بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. بسیاری از بیماری‌ها مانند واریکوسل, نازایی, افسردگی‌ها خود از نحوه غلط زندگی ایجاد می‌شود.

علوی گفت: طب سنتی توانایی افزایش عمر متوسط افراد را دارد که افراد بتوانند عمر طولانی تر و بدن سالمتری داشته باشند امروزه بسیاری از جوانان با استرس, غلظت خون, افزایش موادزائد در بدن روبه رو هستند که همه این موارد به بروز بیماری در آنها می‌انجامد.

وی بیان داشت: بی‌تحرکی, مصرف غذاهای غلیظ همچون ماکارونی, سالاد الویه, پیتزا, لازانیا, تنقلاتی مانند چیپس و پفک و غذاهای کارخانه‌ای که امروزه در سفره ایرانیان زیاد یافت می‌شود عامل تباهی جوانان و ایرانیان است.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: مصرف چنین غذاهایی خون غلیظ در بدن تولید می‌کند که خود عامل بروز بیماری است. افراد باید بدانند ورزش سبک روزانه عامل سلامتی است چرا که مواد زائد خون در اثر ورزش رقیق شده و از بدن توسط مدفوع, عرق, ادرار و ... از بدن دفع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha