شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 143905

آویشن به عنوان رفع کننده غلظت خون، افزایش دهنده هوش, تقویت کننده اعصاب و تقویت کننده معده و همچنین لاغر کننده شناخته می‌شود.

سلامت نیوز:  آویشن به عنوان رفع کننده غلظت خون، افزایش دهنده هوش, تقویت کننده اعصاب و تقویت کننده معده و همچنین لاغر کننده شناخته می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم, آویشن شیرازی از گیاهان معطری است که خواص فراوانی دارد و تقویت کننده اعصاب است و در راوایات از آن به نام "سعتر"به دلیل رفع ناراحتی معده, رفع کثرت بلغم و افزایش دهنده نور چشم بسیار سخن به میان آمده است.

کاشف و محقق نامی محمدزکریای رازی این گیاه را پُرخاصیت برای افراد سردمزاج توصیه کرده است و معتقد است که هضم کننده غذا و بادشکن است و به بدن گرمی معتدلی می‌بخشد.

در منابع خارجی از گیاه آویشن به عنوان گیاه ضد سم نام برده شده است، در این منابع آمده است که آویشن خون را به جریان می‌اندازد و از غلظت‌ها کاسته و بدن را تحریک و تقویت می‌کند.

به گفته غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی برای رفع غلظت خون و پاکسازی خون از مواد زائد بهتر است که آویشن را همراه با چند عدد عناب دم کرده و روزی چند بار مصرف شود، به این ترتیب که یک قاشق غذاخوری آویشن خشک همراه با 7 تا 10 عدد عناب در یک یک لیتر آب جوش دم کرده و روزی چند بار مصرف شود، مصرف این نوشیدنی در ماه‌های اولیه بهار به سلامت بدن کمک می‌کند.

خواص آویشن شیرازی

-تقویت کننده و افزایش دهنده هوش و قوه ادراک انسان است

- در انواع نارسایی کبد مفید است.

-در درمان بی‌اشتهایی بسیار موثر است. بهتر است 10 تا 15 گرم آویشن خشک را در یک لیتر آب جوش دم کرده و روزانه چند بار از آن مصرف کرد.

-بهترین داروی برای افرادی است که از افزایش بلغم و سردی بدن شکایت دارند.

-لاغر کننده است به شرطی که نیم تا یک ساعت قبل از غذا از دم نوش آن استفاده شود.

-آویشن بی ضررترین نوشیدنی برای رفع بی‌خوابی است.

-تقویت کننده سیستم اعصاب است.-مصرف آن همراه با دوغ و ماست از ضرر سردی ماست را می‌کاهد.

-آویشن برطرف کننده انگل‌ها و عفونت‌ها در بدن است.

نکته مهم

در مصرف آویشن باید دقت شود، چرا که مصرف بیش از حد آن و تداوم بر مصرف آن خود بیماری‌های کبدی از جمله ورم کبد ایجاد می‌کند.

بهتر است که از آن چند بار در هفته به عنوان دم نوش استفاده کرد به این ترتیب که 3 تا 5 گرم از آویشن خشک را با یک لیوان آب جوش همراه با نبات دم کرده و  مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha