سه سال پیش منیره سهرابی دختر مریوانی که بر اثر قصور پزشکی برخی از حواس مهم خود را از دست داد، حالا آنطور که وکیلش می‌گوید؛ به طور کامل در زندگی نباتی به سر می‌برد ولی به دلیل مونث بودن، دیه کامل به وی تعلق نگرفته‌ است.

سلامت نیوز: سه سال پیش منیره سهرابی دختر مریوانی که بر اثر قصور پزشکی برخی از حواس مهم خود را از دست داد، حالا آنطور که وکیلش می‌گوید؛ به طور کامل در زندگی نباتی به سر می‌برد ولی به دلیل مونث بودن، دیه کامل به وی تعلق نگرفته‌ است.

حسین احمدی نیاز در گفت‌وگو با  آنا از نقص جسمی موکل خود بر اثر قصور پزشکی خبر داد و افزود: سه سال پیش منیره سهرابی در مریوان بر اثر قصور پزشکی در بیمارستان‌های این شهرستان چندین حس مهم خود را از دست داد به طوری که این خانم ۴۰ ساله برای مدتی زندگی نباتی پیدا کرد اما به طور اتفاقی حیات به برخی از اندامش بازگشت.

وی با اشاره به اینکه منیره با از دست دادن بینایی چشم‌ها و همینطور فلج شدن دو دست و دو پا و هیمنطور غیر قابل کنترل شدن ادرار، وضعیتی به مراتب ناگوارتر از مرگ دارد، به تشریح علت این ماجرا پرداخت و گفت: این دختر سه سال پیش دچار سرماخوردگی شده و به تنها متخصص شهر مریوان مراجعه می‌کند و پزشک تشخیص نادرست می‌د‌هد و حال بیمار وخیم می‌شود. بر اثر وخامت حال وی، منیره را به بیمارستان عمومی منتقل می‌کنند اما پزشک عمومی از پذیرش بیمار خودداری کرده و اعلام می‌کند تا پزشک متخصص، بستری بیمار را تجویز نکند ما اجازه این کار را نداریم.

وکیل این دختر مریوانی یادآور شد: بیمار را مجددا به مطب دکتر متخصص واقع در طبقه چهارم ساختمان می‌برند و چون دختر از تعداد پله‌های بسیاری بالا می‌رود دچار تنگی نفس شده و پیش از رسیدن به اتاق پزشک به زمین می‌خورد بر همین اساس چندین ماه مانند بیماران مرگ مغزی به زندگی نباتی خود ادامه می‌دهد تا اینکه وقتی خانواده تصمیم می‌گیرند اعضای وی را اهدا کنند به صورت اتفاقی حیات مجدد می‌یابد.

احمدی نیاز تصریح کرد: در این حادثه پزشک متخصص و پزشک عمومی محکوم شدند که بر اثر قصور پزشکی منیره دچار این مشکل شده است.

وی افزود: این پزشکان متخلف محکوم به پرداخت دیه شدند اما با توجه به اینکه خسارت دیده از جنس مونث است متاسفانه تفاضل دیه و ماده ۵۶۰ را لحاظ کردند به طوری که بر اساس ماده ۵۶۰ دیه زن و مرد در اعضاء و منافع تا کمتر از ثلث دیه کامل مرد یکسان است و چنانچه ثلث یا بیشتر شود دیه زن به نصف تقلیل می‌یابد.

به گفته وی قانونگذار در تبصره یک از ماده ۵۵۱ گفته است که این هزینه از صندوق جبران خسارت پرداخت شود ولی متاسفانه این کار را نکردند در حالی که باید صددرصد دیه را به این شخص پرداخت می‌کردند و این موضوع خلاف اصل ۲۰ و ۲۱ قانون اساسی است. بر اساس این ماده همه افراد ملت اعم از زن و مرد در حمایت قانون یکسان هستند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha