عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی با اشاره به کمبود متخصص اورژانس در کشور گفت: طرح تربیت پزشک اورژانس تدوین شده، اما اجرای آن خیلی مصیبت دارد؛ باید دانشگاه آن را ایجاد کرد، اساتید را مشخص کرد و خیلی کارهای دیگر باید انجام داد، به همین دلیل رفع این مشکل زمان زیادی می‌برد.

سلامت نیوز: عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی با اشاره به کمبود متخصص اورژانس در کشور گفت: طرح تربیت پزشک اورژانس تدوین شده، اما اجرای آن خیلی مصیبت دارد؛ باید دانشگاه آن را ایجاد کرد، اساتید را مشخص کرد و خیلی کارهای دیگر باید انجام داد، به همین دلیل رفع این مشکل زمان زیادی می‌برد.

ایرج خسرونیا در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره تعرفه خدمات پزشکی گفت: با تعرفه‌ای که در هیات دولت در انتظار تصویب است، اختلاف درآمد پزشکان متعادل خواهد شد. براساس این مصوبه همه پزشکان به یک نسبت درآمدشان افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: بین پزشکی که کار می‌کند و پزشکی که کار نمی‌کند، باید تفاوت وجود داشته باشد؛ به طور مثال یک پزشک در بیمارستان چشم کار می‌کند و روزی ده عمل انجام می‌دهد، یک پزشک متخصص دیگر نیز روزی یک عمل انجام می‌دهد و به همین دلیل تفاوت درآمد‌ها زیاد است.

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی درباره رفع کمبود پزشک اورژانس نیز گفت: ما متخصص اورژانس خیلی کم داریم و باید متخصص اورژانس تربیت شود. برای این موضوع باید دانشکده تخصصی تاسیس شود.

وی افزود: برای رفع این مشکل در شرایط کنونی نمی‌توان کاری کرد و ابتدا باید به فکر تربیت پزشک متخصص باشیم.

خسرونیا تاکید کرد: طرح تربیت پزشک اورژانس تدوین شده، اما اجرای آن خیلی مصیبت دارد؛ باید دانشگاه آن را ایجاد کرد، اساتید را مشخص کرد و خیلی کارهای دیگر انجام داد، به همین دلیل رفع این مشکل زمان زیادی می‌برد.

وی با اعلام اینکه بیست و ششمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که در آن مشکلات جامعه پزشکی بررسی می‌شود.

خسرونیا درباره این مشکلات گفت: به مسائلی چون تعرفه‌ها، مشکلات طرح تحول سلامت، مشکلات بخش خصوصی و بیمارستانهای دولتی در این کنگره پرداخته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha