شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 143916

معاون امور تالاب ها و دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان محیط زیست از تدوین برنامه جامع برای نیاز آبی تالاب های در معرض خطر خبر داد.

سلامت نیوز:  معاون امور تالاب ها و دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان محیط زیست از تدوین برنامه جامع برای نیاز آبی تالاب های در معرض خطر خبر داد. 

مسعود باقرزاده در گفت و گو با پانا، با اشاره به وضعیت بحرانی برخی تالاب ها در کشور گفت: یکی از تالاب هایی که سال هاست با بحران بی آبی و کمبود آب روبروست، تالاب بین المللی گاوخونی است که قرار است در برنامه ای جامع نیازهای آبی این تالاب تعیین شود.

معاون امور تالاب ها و دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان محیط زیست ادامه داد: برخی از تالاب هایی که در معرض خطر هستند نیاز به برنامه جامع مدیریتی دارند که به عنوان نمونه تالاب گاوخونی برنامه مدیریتی نداشت که قرار شده تدوین برنامه تالاب در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: نیاز حوزه آبریز تالاب گاوخونی باید در چند مرحله تعیین شود که مهم ترین حوزه آبریز تالاب، زاینده رود است و حتما با برنامه می بایست تالاب گاوخونی را احیا کرد ضمن اینکه نیاز آبی این تالاب به بررسی دقیق و کارشناسی شده دارد، در واقع برنامه جامع تالاب ها به عنوان نقشه راه تالاب ها خواهد بود.

تالاب بین المللی گاوخونی در استان اصفهان قرار دارد که زاینده رود به آنجا می ریزد و این تالاب در سایت رامسر که سایتی بین المللی و مختص حفاظت از تالاب هاست به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha