یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 143959

مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: توده گرد و غباری که در دو روز اخیر مشکلاتی برای مردم این استان ایجاد کرده تا اواخر وقت امروز یکشنبه از آسمان این استان خارج می شود.

سلامت نیوز: مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: توده گرد و غباری که در دو روز اخیر مشکلاتی برای مردم این استان ایجاد کرده تا اواخر وقت امروز یکشنبه از آسمان این استان خارج می شود.


یوسف شیخ الملوکی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به وجود پدیده گرد و غبار در آسمان این استان افزود: در زمان حاضر دید افقی ناشی از آلودگی هوا در ایلام به هشت هزار متر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه وضعیت دید در سایر شهرستان های استان از جمله مهران و دهلران امروز بهتر شده و گرد و غبار در حال خروج از آسمان این مناطق است، گفت: اکنون ذرات معلقی از گرد و غبار در آسمان استان وجود دارد و تا این ذرات معلق به زمین بنشیند اندکی زمان می برد.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام به وضعیت سامانه بارشی در آسمان استان نیز اشاره کرد و افزود: بارش ها امروز و فردا در آسمان استان فعال بوده و احتمال بارندگی، رعد و برق و تگرگ نیز در این مدت دور از انتظار نیست.

شیخ الملوکی تاکید کرد: با تضعیف و خروج این سامانه بارشی از آسمان استان شاهد کاهش چهار تا هشت درجه ای دما نسبت به روزهای قبل در بیشتر مناطق خواهیم بود.

وی همچنین به میزان بارش ها در 24 ساعت گذشته در استان ایلام اشاره کرد و افزود: بارش باران در آبدانان و دره شهر با هشت و هفت میلی متر بیشترین میزان بارش در 24 ساعت گذشته بوده است.

لازم به ذکر است، استان ایلام به سبب مرزهای طولانی 430 کیلومتری با کشور عراق از کانون های اصلی و عمده ورود ریزگردهاست و همواره در معرض ورود گرد و خاک و آسیب های انسانی، طبیعی، زیست محیطی و اقتصادی ناشی از آن قرار دارد.

در این میان ساکنان شهرستان های گرمسیری و مرزی شهرستان های دهلران و مهران بیشتر از دیگر مناطق این استان با این معضل روبرو هستند.

این معظل در دو روز گذشته در بیشتر شهرستان های ایلام به ویژه شهرهای مرزی نفوذ کرد تا جایی که شدت گرد و غبار باعث تعطیل شدن مدارس نوبت عصر روز شنبه شهرستان مهران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha