حفظ قند خون در حد نرمال به موازات افزایش سن نه تنها مانع از بروز دیابت است، بلکه مزایای دیگری نیز برای سلامتی فرد خواهد داشت. دانشمندان دریافته اند که قند خون بالا منطقه ای خاص از مغز را تحت تاثیر قرار می دهد که موجب کاهش حافظه است.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،بنابر این داشتن تغذیه سالم و تمرین بدنی منظم در هر روز می تواند کمک موثری به کنترل قند خون و در نتیجه سلامت جسم و مغز  داشته باشد.

مطالعه عمیق هیپوکامپ- بخشی از مغز که مربوط به حافظه و یادگیری است- توسط دانشمندان نشان داد که بخش ویژه ای از این قسمت ،در ارتباط با کاهش حافظه به موازات افزایش سن مرتبط است. بنابراین سعی کردند که نحوه تغییر این منطقه را با توجه به فاکتورهای مهم ناشی از افزایش سن مثل افزایش کلسترول، وزن و قند خون بسنجند و نتیجه این مطالعه ثابت کرد که قند خون بالا به طور مستقیم باعث کاهش فعالیت این بخش از مغز می شود.

در نتیجه حفظ قند خون به موازات افزایش سن کمک موثری به سلامت بینش و ادراک فرد خواهد داشت. از آنجا که ورزش باعث بهبود عملکرد ماهیچه ها در پردازش گلوکز دارد، توصیه می شود که جهت حفظ عملکرد صحیح مغز این عادت خوب هرگز ترک نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha