یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 143981

سلامت نیوز:نماینده کشاورزان و حق‌آبه داران بخش جلگه اصفهان با بیان اینکه اکوسیستم و طبیعت حوضه آبریز زاینده‌رود فقط با جریان دائمی آب احیا می‌شود، گفت: احیاء این رودخانه همتی هم‌چون احیاء دریاچه ارومیه می‌خواهد.تدبیر24: منطقه اصفهان، درباره بازگشایی زاینده‌رود در سال گذشته، اظهار کرد: این امر موجب شور و نشاط در مردم شرق اصفهان شد، زیرا بخشی از زمین‌های خشک شده به زیر کشت غله رفت و آنها امیدوار به برداشت خرمن خود در سال جاری پس از آن همه خسارت هستند.
وی با اشاره به افزایش آب چاه‌های عمیق پس از اعطاء حق آبه کشت پاییزه شرق، افزود: این بازگشایی تاثیر چندانی بر محیط زیست رودخانه و حوضه آبریز ندارد، زیرا هیچ آبی به تالاب بین‌المللی گاوخونی نرسید به بیان بهتر زمانی اکوسیستم زاینده‌رود احیا می‌شود که جریان آب در آن دائمی باشد.
نماینده حق‌آبه داران بخش جلگه شهرستان اصفهان، خاطرنشان کرد: جریان دائمی آب از یک سو موجب افزایش ماهیان در رودخانه شده و از طرف دیگر با رونق کشاورزی بر تعداد بسیاری از جانوران مانند جوندگان، شکارچیان و حتی حشرات در مزارع افزوده خواهد شد که این امر زیبایی خاصی برای ساکنان و رهگذران خواهد داشت.
دهقانی با اشاره به عزم جدی دولت برای احیاء دریاچه ارومیه، تاکید کرد: احیاء زاینده‌رود و تالاب بین‌المللی گاوخونی نیازمند چنین همتی در سطح ملی و دولتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha