یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 143988

دانشمندان می‌گویند: عصاره ماری‌جوانا سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد برهمین اساس، دولت ایالات متحده تصمیم دارد به طور رسمی فواید مثبت دارویی ماری‌جوانا را تصدیق کند.

سلامت نیوزدانشمندان می‌گویند: عصاره ماری‌جوانا سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد برهمین اساس، دولت ایالات متحده تصمیم دارد به طور رسمی فواید مثبت دارویی ماری‌جوانا را تصدیق کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نیکو، یک گروه تحقیقاتی که از طریق دولت آمریکا تامین اعتبار می‌شود اعلام کرده است: احتمال دارد دولت ایالات متحده تصمیم بگیرد به طور رسمی فواید مثبت دارویی ماری‌جوانا را تصدیق کند.

این گروه تحقیقاتی مدعی است؛ ماری جوانا می‌توانند سلول‌های سرطانی را از بین ببرند.

The Daily Caller گزارش داد: موسسه ملی استعمال موادمخدر طبق گزارشی فواید بالقوه پزشکی ماری‌جوانا را به رسمیت شناخته است. این چیزیست که دولت آمریکا پیشتر آن را رد کرده بود و ماری‌جوانا را در ردیف مواد مخدری مانند هروئین، اکستازی و LSD قرار داده بود.

مطالعات اخیری که بر روی حیوانات انجام شده است، نشان می‌دهد؛ ماری‌جوانا می‌تواند سلول‌های خاص سرطانی را از بین ببرد و اندازه دیگر سلول‌ها را کاهش دهد. شواهد به دست آمده از مطالعه بر روی حیوانات، حاکی از این است که عصاره گرفته شده از گیاه ماری‌جوانا می‌تواند بر اندازه نوع خاصی از تومورهای مغزی تاثیر گذاشته و آن را کاهش دهد.

تحقیقاتی که بر روی موش‌ها انجام شد، نشان داد: همزمان با مصرف عصاره ماری‌جوانا، اگر پرتو اشعه ایکس استفاده شود، خاصیت کشندگی سلول‌های سرطانی توسط پرتوها افزایش می‌یابد.

البته در برخی ایالت‌های آمریکا، استفاده از ماری‌جوانای دارویی و در برخی دیگر استفاده تفریحی بلامانع اعلام شده است اما دولت فدرال آمریکا هنوز استفاده از این ماده مخدر را ممنوع می‌داند.

وزارت دادگستری روز چهارشنبه بیانیه‌ای را صادر کرد و اعلام داشت: دولت مانعی بر سر راه ایالت‌هایی که ماری‌جوانای دارویی را مجاز می‌دانند، نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha