یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 143989

چاپ سه بعدی امکان تجربه عمل جراحی پیش از اینکه جراحی واقعی صورت بگیرد، امکانپذیر کرده و روند جراحی‌ها را کاملا متحول می‌کند. این جراحی اخیرا جان دختربچه دو ساله‌ای را که مبتلا به نوعی بدشکلی ظاهری بود، نجات داد.

سلامت نیوزچاپ سه بعدی امکان تجربه عمل جراحی پیش از اینکه جراحی واقعی صورت بگیرد، امکانپذیر کرده و روند جراحی‌ها را کاملا متحول می‌کند. این جراحی اخیرا جان دختربچه دو ساله‌ای را که مبتلا به نوعی بدشکلی ظاهری بود، نجات داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نیکو، شش ماه پس از اینکه چاپ سه بعدی به جراحان کمک کرد شکل ظاهری یک دختر بچه 2 ساله را تغییر دهند، اکنون این دختر بچه می‌تواند لبخند بزند و جست و خیز کند.

خانواده ویولت پیتروکس می‌گوید: دخترمان درحال گذران دوره شگفت‌انگیز پس از یک جراحی سنگین است. وی با همه وجود با این شرایط کنار می‌آید.

مادر ویولت می‌گوید: دخترم به صورت مادرزادی با نوعی ناهنجاری و بدشکلی نادر به نام شکاف صورت  Tessier متولد شد. چشمان وی از یکدیگر فاصله زیادی داشتند. بینی وی غضروف نداشت و روی چشم چپش بسیار بزرگ شده بود. استخوان‌هایی که معمولا به هم متصل شده تا چهره جنین را تشکیل بدهند، در صورت ویولت، به درستی به یکدیگر متصل نشدند.

در ماه اکتبر، زمانی که خانواده‌ ویولت در ایالت اورگون زندگی می‌کرد، وی در بیمارستان کودکان بوستون تحت عمل جراحی مهمی قرار گرفت تا شکل صورتش تغییر کند. این عمل به دلیل نیاز به برش قسمت‌هایی از جمجمه که نزدیک به اعصاب بینایی قرار داشت، بسیار خطرناک بود.

خوشبختانه، جراحان تکنولوژی چاپ سه بعدی در اختیار داشتند که کمک شایانی به آنها کرد. در بیمارستان کودکان بوستون از چاپ سه بعدی استفاده می‌شود تا کپی دقیقی از جمجمه به دست آید. بنابراین جراحان توانستند قبل از جراحی، بر روی بدل جمجه ویولت کار کنند.

دکتر جان مرا، جراح ترمیمی ویولت در آزمایش CBC گفت: ما قبل از اینکه وارد اتاق عمل شویم، روند واقعی جراحی را یکبار تجربه کردیم و برش جمجمه را در نمونه سه بعدی انجام دادیم. با انجام حرکات استخوانی در صورت ویولت، مواردی را تشخیص دادیم که از قبل وارد شدن به اتاق عمل، تغییرات لازم را بر روی آن انجام داده بودیم. این کار باعث شد زمان کمتری در اتاق عمل باشیم زیرا بسیاری از تصمیم‌های حیاتی خود را پیش از آن گرفته بودیم.

اگرچه این عمل ساعت‌ها به طول انجامید اما در نهایت موفقیت‌آمیز بود. البته ویولت در آینده تحت عمل‌های متعدد دیگری نیز قرار خواهد گرفت اما اکنون پس از گذراندن یک جراحی سنگین، حال خوبی دارد.

پزشکان می‌گویند: چاپ سه بعدی که در جراحی ویولت استفاده شد، روند این گونه جراحی‌ها را کاملا متحول می‌کند. ارزش چنین مدلی پیش از عمل جراحی، بسیار زیاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha