دبیر هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان گفت: سازمان نظام پرستاری در حد توانش عملکرد خوبی داشته است اما دمیدن بر مطالبات مادی باعث شده سطح انتظارات حداکثری و خارج از حد توان سازمان شود، تضعیف این سازمان خطایی بزرگ است. تنها راه حل این است که با مشارکت حداکثری در انتخابات؛ سازمانی قوی و مقتدر تشکیل شود.

سلامت نیوز:دبیر هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان گفت: سازمان نظام پرستاری در حد توانش عملکرد خوبی داشته است اما دمیدن بر مطالبات مادی باعث شده سطح انتظارات حداکثری و خارج از حد توان سازمان شود، تضعیف این سازمان خطایی بزرگ است. تنها راه حل این است که با مشارکت حداکثری در انتخابات؛ سازمانی قوی و مقتدر تشکیل شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ،دکتر احمد رضا یزدان نیک  ارکان یک حرفه را داشتن تشکیلات حرفه ای دانست و گفت: پرستاری نیز امروزه یک حرفه محسوب می شود و لذا برای اینکه پرستاری از یک شغل و صنف فاصله بگیرد و معیارهای حرفه را داشته باشد قطعاً باید یک تشکیلات حرفه ای مانند سازمان نظام پرستاری را داشته باشد.

نظام پرستاری در دوره سوم از حقوق بیماران و مردم هم دفاع کرد

وی افزود: سازمان های حرفه ای عملاً نه تنها از حقوق اعضای حرفه دفاع می کنند بلکه باید بتوانند از حقوق جامعه و مردم نیز در قبال خدمات حرفه دفاع کنند و چه بسا نقش دوم از اهمیت بالاتری برخوردار است چرا که موجب ارتقاء جایگاه حرفه می شود و دفاع از حقوق اعضای حرفه در حقیقت کارکرد حداقلی یک تشکیلات حرفه ای است.
[quote-left]دبیر هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان، پیگیری اهداف حرفه به نمایندگی از اعضای حرفه را از نیازهای تشکیلات حرفه ای خواند و گفت: بی شک تفکر حرفه ای ایجاب می کند که ما به دنبال تشکیلات حرفه ای قوی و مقتدر باشیم و این از الزامات تفکر حرفه گرا است. [/quote-left]

دبیر هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان، پیگیری اهداف حرفه به نمایندگی از اعضای حرفه را از نیازهای تشکیلات حرفه ای خواند و گفت: بی شک تفکر حرفه ای ایجاب می کند که ما به دنبال تشکیلات حرفه ای قوی و مقتدر باشیم و این از الزامات تفکر حرفه گرا است.

وی ادامه داد: از همین رو بدیهی است هر چه شرکت در انتخابات پیش روی سازمان نظام پرستاری گسترده تر باشد و آحاد مختلف جامعه پرستاری در این انتخابات شرکت کنند از یک طرف نمایندگان برگزیده، نمایندگانی واقعی تر هستند و تعداد بیشتر و خواسته های بیشتری را نمایندگی می کنند و هم از دیگر سو می توانند در آینده با اقتدار بیشتری عمل کنند.

یزدان نیک یادآور شد: بنابراین قدرت یک سازمان علاوه بر قدرت افراد منتخب، به تعداد کسانی که آنها را نمایندگی می کند نیز بستگی دارد لذا در انتخابات پیش رو نیز هر چه مشارکت گسترده تر باشد سازمانی قوی تری شکل می گیرد که برآیند خواسته های جامعه پرستاری است.

وی افزود: حال اگر کسی نقدی نیز به سازمان نظام پرستاری دارد این امر منافی مشارکت در انتخابات نیست و در حقیقت کسانی که نقد دارند باید مشارکت بیشتری را در این انتخابات داشته باشند تا بتوانند نمایندگان خودشان را و نمایندگانی که مطالبات آنها را بیشتر نمایندگی می کنند، برگزینند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نقد عملکرد سازمان نظام پرستاری در سه دوره گذشته، گفت: سازمان در سه دوره گذشته، جهت گیری های مختلفی را در ادوار مختلف نشان داده است به گونه ای که در دوره اول و دوم تا حدی از حقوق جامعه در قبال خدمات پرستاری غفلت کرد اما در دوره سوم به این مهم هم توجه شد و فعالیت هایی در این زمینه صورت گرفت.

وی ادامه داد: در مورد نمایندگی کردن مطالبات پرستاری به اعتقاد بنده، سازمان نظام پرستاری در حد توانش به خوبی عمل کرد. منتهی مشکلی که وجود دارد این است که در دوره های اول و دوم بسیار در تنور مطالبات مادی جامعه پرستاری دمیده شد و انتظارات جامعه پرستاری بسیار رشد کرد به گونه ای که از توان سازمان برای نمایندگی کردن و پاسخگویی به این مطالبات، فاصله گرفت.

بالا بردن سطح مطالبات از سازمان نظام پرستاری عامل مشکلات کنونی

یزدان نیک افزود: به نظر می رسد برخی مشکلات ایجاد شده کنونی ناشی از فاصله گرفتن سطح مطالبات با توان سازمان نظام پرستاری است به شکلی که در حد توان پاسخگویی سازمان نیست.

وی تصریح کرد: به هر حال سازمان نظام پرستاری یک ساز و کارهایی برای پیگیری مطالبات دارد که این ساز و کارها در حال پیگیری این مطالبات است ولی متاسفانه هم اکنون مطالبات شکل گرفته در سطح مطالبات حداکثری است در حالی که سازمان در حال پیگیری مطالبات حداقلی است و شاید بتوان گفت هنوز نیز به طور کامل به آن مطالبات حداقلی نیز نرسیده ایم و باید پذیرفت که رشد مطالبات و انتظارات جامعه پرستاری بیش از توان یک سازمان 12 ساله است.

هر تغییری باید از کانال سازمان نظام پرستاری اتفاق بیفتد

[quote-right] دبیر هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان با تأکید بر لزوم حفظ و تقویت کارکرد مطالبه گری سازمان گفت: ان شاء الله با مشارکت گسترده پرستاران در انتخابات و تشکیل سازمانی قوی، عملکرد شتابنده سازمان بتواند علاوه بر مطالبات مادی، پیگیر مطالبات مربوط به ارتقاء جایگاه حرفه باشد.
[/quote-right]

دبیر هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان با تأکید بر لزوم حفظ و تقویت کارکرد مطالبه گری سازمان گفت: ان شاء الله با مشارکت گسترده پرستاران در انتخابات و تشکیل سازمانی قوی، عملکرد شتابنده سازمان بتواند علاوه بر مطالبات مادی، پیگیر مطالبات مربوط به ارتقاء جایگاه حرفه باشد.

وی تأکید کرد: اما آنچه بیش از هر چیز مهم است این است که هر اتفاقی که قرار است بیفتد باید از کانال سازمان نظام پرستاری بیفتد و دور زدن سازمان و تضعیف کردن سازمان خطایی بسیار بزرگ است، همان طور که نادیده گرفتن پتانسیل جامعه پرستاری از سوی سازمان نیز خطایی بسیار بزرگ است.

یزدان نیک ادامه داد: لذا اگر کسانی نیز خواستار ایجاد تغییر هستند باید در کانال سازمان نظام پرستاری حرکت کنند و بنده تنها راهکار و راه حل برای تغییر و بهبود هر چه بیشتر شرایط را از طریق همین تشکیلات می دانم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha