دکتر مسعود پزشکیان گفت: متوجه نمی‌شوم پزشکان به چه بخش از سریال "درحاشیه" انتقاد دارند؟ سریال "در حاشیه" را خیلی تماشا نکرده‌ام اما از حواشی آن مطلعم. همان میزان که از این سریال دیده‌ام چیزی ندیدم که باعث این جار و جنجال به وجود آمده باشد.

سلامت نیوز:دکتر مسعود پزشکیان گفت: متوجه نمی‌شوم پزشکان به چه بخش از سریال "درحاشیه" انتقاد دارند؟ سریال "در حاشیه" را خیلی تماشا نکرده‌ام اما از حواشی آن مطلعم. همان میزان که از این سریال دیده‌ام چیزی ندیدم که باعث این جار و جنجال به وجود آمده باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انصاف نیوز، عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با نسیم، افزود: دریافت "زیرمیزی" هیچ ارتباطی با میزان تعرفه‌های خدمات پزشکی ندارد بلکه ناشی از بی‌عدالتی در پرداخت‌هاست .

پزشکیان با اشاره به ضعف قانون در نظارت بر اجرای صحیح تعرفه‌های خدمات پزشکی گفت: اجرای صحیح تعرفه‌های پزشکی بدون یک ساز و کار نظارتی درست، غیر ممکن است و حتی اگر تعرفه‌های خدمات بهداشتی و پزشکی هزار برابر شود، باز هم با پدیده "زیرمیزی" مواجه خواهیم بود زیرا ناعدالتی در پرداخت‌ها وجود دارد و با زور و فشار نمی‌توان جلوی پزشکان را گرفت. وقتی پزشکی درآمد میلیاردی دارد و پزشک دیگری حقوقی بسیار کمتر دارد، به خود اجازه می‌دهد از روش‌های غیر قانونی برای کسب درآمد استفاده کند.

وی ادامه داد: طرح تحول سلامت با ادعای از میان برداشتن زیرمیزی و اصلاح تعرفه‌ها اجرا شد اما در عمل اتفاق خاصی نیافتاده است. سال گذشته سیستم بهداشت و درمان نیروهای مسلح در پی اجرای این طرح با دو هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه شد که این کسری بودجه امسال به طور قطع دامن سازمان تامین اجتماعی و بیمه‌ها را خواهد گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس وجود بیمه‌های تکمیلی را مصداق بی‌عدالتی در نظام بهداشت و درمان خواند و تاکید کرد: وقتی خدمات در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی یکسان است چرا باید هزینه به عنوان مثال جراحی قلب در بیمارستان خصوصی چندین برابر باشد و نیاز به بیمه‌های تکمیلی احساس شود؟ بیمه‌های تکمیلی اساسا پدیده ی زشت "زیرمیزی" را قانونی کرده‌اند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرستاراتاق عمل خصوصی ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    3 0
    خوب اقای پزشکیان عزیزنگفتیدپرستاران بیچاره بیمارستان های خصوصی که باراعظم کاربردوش انهاست وحقوق اداره کارمیگیرندوبرخلاف پزشکان زیرمیزی هم نمیتوانندبگیرند چه کنند؟