دكتر محمد آقاجانی یكی از برنامه مهم معاونت درمان در سال94 را بهسازی بلوك‌های زایمانی اعلام كرد و گفت: 366بلوك زایمانی در دستور كار بهسازی و توسعه است. در قالب این بلوك‌های زایمانی، در برنامه‌ای جدید و مدرن، هزار واحد مستقل زایمانی در این بلوك‌ها برای حفظ حریم خصوصی مادران، ایجاد خواهد شد.

سلامت نیوز:معاون درمان وزیر بهداشت ازایجاد سوئیت‌های مستقل برای زایمان طبیعی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین ،دكتر محمد آقاجانی یكی از برنامه مهم معاونت درمان در سال94 را بهسازی بلوك‌های زایمانی اعلام كرد و گفت: 366بلوك زایمانی در دستور كار بهسازی و توسعه است. در قالب این بلوك‌های زایمانی، در برنامه‌ای جدید و مدرن، هزار واحد مستقل زایمانی در این بلوك‌ها برای حفظ حریم خصوصی مادران، ایجاد خواهد شد.

او در توضیح واحدهای مستقل زایمانی گفت: كل مراحل زایمان در یك سوئیت سپری می‌شود. چون معمولا حین مراحل زایمان، مادر فضاهای مختلفی را در مراحل مختلف زایمان تجربه می‌كند. قبل از زایمان، حین زایمان و بعد از زایمان ولی در این مدل، همه خدمات به مادر از ابتدا تا انتها، در یك سوئیت مستقل همراه با سرویس بهداشتی مستقل و حفظ حریم خصوصی و حتی امكان حضور همسر در كنارش فراهم می‌شود كه این یكی از اصول مترقی برای زایمان طبیعی است.

دكتر آقاجانی با اعلام اینكه بلوك‌های زایمان هم در زایشگاه‌ها هستند و هم بیمارستان‌های عمومی، تأكید كرد: اجرای این طرح همه بیمارستان‌هایی كه زایمان طبیعی انجام می‌دهند را شامل می‌شود.

وزارت بهداشت در برنامه ترویج زایمان طبیعی، از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تاكنون، ۵ اقدام بزرگ انجام داده است. رایگان شدن زایمان طبیعی، ترویج زایمان بی‌درد، آموزش مادران، پرداخت تشویقی به متخصصین زنان و ماماها برای انجام زایمان طبیعی ازجمله این برنامه‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha