قاضی زاده هاشمی تصریح كرد: همچنین زود است که از تحول در حوزه دندانپزشکی صحبت شود چرا که این باعث متوقع شدن مردم قبل از به نتیجه رسیدن این طرح در حوزه دهان و دندان می‌شود.

سلامت نیوز: قاضی زاده هاشمی تصریح كرد: همچنین زود است که از تحول در حوزه دندانپزشکی صحبت شود چرا که این باعث متوقع شدن مردم قبل از به نتیجه رسیدن این طرح در حوزه دهان و دندان می‌شود.

دکتر قاضی زاده هاشمی گفت: طبق اقدامات پیشگیرانه این وزارتخانه قرار است تا یک و نیم سال آینده تمام مقاطع دبستان كشور تحت پوشش خدمات دندانپزشکی قرار گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه برنامه آغاز طرح تحول سلامت دهان و بزرگداشت روز دندانپزشکی در جمع خبرنگاران افزود: اقداماتی برای پیشگیری از پوسیدگی و همچنین ترمیم پوسیدگی دندان در مقاطع دبستان و تا سنین 12 سال انجام شده در عین حال زیر 14 ساله‌ها نیز حمایت بیمه‌ای می‌شوند همچنین امیدواریم سنین بالاتر را نیز بیشتر تحت حمایت بیمه‌ها در حوزه دندانپزشکی قرار گیرند.

وی اضافه كرد: از دیگر موارد ساماندهی بازار تجهیزات و مواد دندانپزشکی است و تاكنون خدمات دولتی در حوزه دندانپزشکی کمتر ارائه شده و برنامه داریم تمامی استان‌ها و در بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت طی سال آینده درمانگاه‌های دندانپزشکی دایر شود.

وزیر بهداشت تصریح كرد: تا کنون 93 تا 95 درصد خدمات دندانپزشکی توسط بخش خصوصی ارائه می‌شد و شرایط به گونه‌ای بوده که نیاز به ساماندهی تدریجی ارائه خدمات دندانپزشکی توسط بخش دولتی تحت پوشش طرح تحول هستیم. 

قاضی زاده هاشمی تصریح كرد: همچنین زود است که از تحول در حوزه دندانپزشکی صحبت شود چرا که این باعث متوقع شدن مردم قبل از به نتیجه رسیدن این طرح در حوزه دهان و دندان می‌شود.

وی از مشکل عمده عدم پیشگیری و مراقبت بهداشت دهان و دندان هم صحبت کرد و گفت: امروز مشکلات عدیده دندانی در جوانان نیز دیده می‌شود.

وزیر بهداشت از برپایی مراکز دانشگاهی دولتی و مراکز خدماتی دانشگاهی خبر داد و گفت: 570 بیمارستان و هزار کلینیک دایر می‌شود همچنین هزار کلینیک روستایی دندانپزشکی به ارائه خدمات دندانپزشکی  که از بعداظهر تا غروب به ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان می‌پردازند بر پا خواهد شد. 

قاضی زاده هاشمی ایجاد رقابت بین بخش دولتی و خصوصی و همچنین کمک بیمه‌ها را به پیشرفت هر چه بهتر و سریعتر طرح تحول در حوزه سلامت دهان بسیار موثر دانست. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha