پلاسمای خون ایرانیان از سالم ترین پلاسم های جهان است و بهترین انتخاب برای درمان بیماران ایرانی است.

به گزارش روابط عمومی مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو، با توجه به توصیه سازمان بهداشت جهانی، مردم هر کشور باید خون و فراورده های پلاسمایی مورد نیاز بیمارنشان را از خون و پلاسمای افراد واجد شرایط همان کشور تامین کنند تا از انتقال بیماری های بومی از طریق خون یا پلاسمای مردم دیگر کشورها جلوگیری به عمل آمده و از سلامت فرآورده های تولیدی آن ، اطمینان بیشتری حاصل شود.
بر اساس این گزارش، لذا این امکان باید برای بیماران کشورما نیز وجود داشته باشد تا از پلاسمای هوطنان خودشان که سالم ترین پلاسمای جهان است، استفاده دارویی کنند.
52درصد خون را "پلاسما" تشکیل می دهد اما این در حالی است که 90درصد پلاسما را آب تشکیل داده و فقط 10درصد آن شامل املاح، قند، چربی و پروتئین هایی نظیر فاکتورهای انعقادی، آنتی بادی ها و غیره می شود.
این گزارش می افزاید، از پلاسما ، داروهایی ساخته می شود که تداوم بخش زندگی بیماران خاص مثل هموفیلی است هم اکنون این داروهای حیاتی از خارج از کشور وبا هزینه های هنگفتی خریداری می شود اما با اهدای پلاسما توسط افراد خیر و انسان دوست کشور می توان نسبت به تهیه این دارو ها با قیمت مناسبت اقدام کرد.
با اهدای پلاسما توسط خیران در داخل کشور دسترسی بیماران به داروهای مشتق از پلاسمای سالم آسان تر می شود.
برخی از این بیماران مجبور به تزریق روزانه و یا هفتگی این داروها هستند لذا تامین آن به میزان کافی نیازمند مشارکت عمومی و همه جانبه مردم است.
مردم خیرخواهی که با اقدام خداپسندانه اهدای پلاسما می توانند فقط بخشی از خون خود یعنی پلاسما را به بیماران هدیه کنند تا داروی سالم با پلاسمای ایرانی برای رفع نیاز آن ها تهیه شود.
طی سال های اخیر با پیشرفت علم پزشکی و به کارگیری تجهیزات پیشرفته این امکان بوجود آمده است تا عمل اهدای خون جداسازی پلاسما از خون و بازگشت اجزای غیر پلاسمایی خون به بدن اهدا کننده به طور همزمان انجام شود.
با این روش که به پلاسما فرز معروف است فقط پلاسمای خون از اهدا کننده جدا می شود و بدن اهدا کننده سریعتر از زمانی که خون کامل اهدا می کند یعنی فقط پس از 48تا 72ساعت پلاسمای اهدایی را جایگزین می کند.
مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو با پیشرفته ترین تجهیزات تخصصی به عنوان تنها مرکز پیشرفته جمع آوری پلاسما در ایران و خاورمیانه از هموطنان نوع دوست و خیر خواه دعوت می کند تا با اهدای فقط "پلاسما" خون خود ضمن انجام این عمل خداپسندانه و داشتن پاداش معنوی به هموطنان بیمار خود که نیازمند داروهای مشتق از پلاسما هستند، کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha