یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 144030

یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف ویتامین‌های B و E برای بیمارانی که دچار کم‌کاری تیروئید هستند توصیه شده اما مصرف برخی خوراکی‌ها مثل کلم، شلغم، سویا، بادام زمینی و آجیل برای آنها خوب نیست.

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف ویتامین‌های B و E برای بیمارانی که دچار کم‌کاری تیروئید هستند توصیه شده اما مصرف برخی خوراکی‌ها مثل کلم، شلغم، سویا، بادام زمینی و آجیل برای آنها خوب نیست.

حمید افراسیابی در گفت‌وگو با فارس گفت: بیماری کم‌کاری تیروئید با علائم کاهش ضربان قلب، تعریق زیاد، اختلال خواب، ریزش مو و کاهش سوخت و ساز بدن، افزایش وزن و تغییرات در فشار خون همراه است.

وی ادامه داد: از دیدگاه طب سنتی برای کنترل این بیماری می توان از ویتامین‌های گروه B استفاده کرد همچنین مصرف ویتامین C نیز برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید مفید است.
این متخصص طب سنتی گفت: مصرف سبزیجاتی مانند اسفناج، هویج و فلفل دلمه‌ای مفید است از طرفی ویتامین E نیز بسیار موثر است.

افراسیابی خوردن گوشت مرغ و ماهی را برای این بیماران مفید دانست و گفت: غذاهای دریایی مانند میگو و ماهی تن به دلیل غنی بودن مقادیر بالای ید می‌تواند مفید باشد.

وی افزود: اما مصرف برخی خوراکی ها مثل کلم، شلغم، سویا، بادام زمینی و آجیل برای بیماران خوب نیست.همچنین خوردن گلابی و هلو نیز توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha