در حالی که روزانه بر تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در کشور افزوده می‌شود، برخی سودجویان با سوء استفاده از علائق مذهبی مردم دست به تولید نرم‌افزارهایی با ظاهر دینی اما مروج خرافی‌گری می‌زننند و از این راه «نون‌دونی» به روزی برای خود راه‌انداخته‌اند.

سودجویی از دین و ایمان مردم فقط با یک کلیک ساده!

سلامت نیوز: در حالی که روزانه بر تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در کشور افزوده می‌شود، برخی سودجویان با سوء استفاده از علائق مذهبی مردم دست به تولید نرم‌افزارهایی با ظاهر دینی اما مروج خرافی‌گری می‌زننند و از این راه «نون‌دونی» به روزی برای خود راه‌انداخته‌اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فردانیوز، اگر شیادی پیدا شود و مغازه‌ای اجاره کند و بر روی تابلوی آن بنویسد: فال و سرکتاب فوری! یا مثلا بنویسد دعای عطسه ۵۰۰۰تومان یا اصلا اینطور تبلیغ کند که دختران جوان برای بازگشایی بختتان به ما مراجعه کنید هر دعا ۲۰۰۰۰تومان چه اتفاقی می‌افتد؟!

آیا این شیاد بدون هیچگونه محدودیتی می‌تواند فعالیت کنید؟!

مشابه همین مغازه فالگیری اما به شکل آنلاین و با مشتری‌های فراوانش هم اکنون در بزرگ‌ترین فروشگاه نرم افزارهای موبایلی کشور کرکره‌هایش بالاست و فروشندگان و صاحبت این فروشگاه به طور مشترک درحال بازی به شکل درآمدزای آن با دین و ایمان مردم هستند.

برای این اثبات این ادعا کافی است به بخش نرم افزارهای مذهبی کافه بازار مراجعه کنید و نمونه‌هایی از انواع و اقسام نرم افزار ترویج خرافه گرایی و یا استفاده ابزاری از عناوین دینی را مشاهده کنید:

سودجویی از دین و ایمان مردم با یک کلیک

به عنوان مثال: ‌نرم افزار «دعاهای افزایش ثروت و رزق» که نسخه اولیه آن رایگان است بخش‌هایی با عناوین «رزق و روزی زیاد»، ادای قرض و وسعت ثروت دارد. اگرچه در ظاهر ممکن است تصور شود که این نرم افزار و مشابه آن رایگان است اما اینطور نیست. این نرمز افزار از مدلی در کسب و کار اینترنتی پیروی می‌کند که نسخه اولیه آن با قابلیت‌های محدود رایگان اما برای استفاده کامل از بخش‌های مختلف می‌بایست پول پرداخت کرد.
بنا بر آمار کافه بازار تنها این نرم افزار بیش از ۲۰هزار بار دانلود و بر روی گوشی و تبلت‌های مردم نصب شده است! البته این تنها یک مدل از ده‌ها نرم افزار ترویج خرافه گرایی و سودجویی مذهبی است که در این بازار عرضه می‌شود.

مثال دیگری که فروش مستقیم دارد نرم افزار «صد فال و استخاره» به قیمت ۱۵۰۰ تومان است که تاکنون بیش از ۵هزار بار نصب شده است. یعنی با تولید یک نرم افزار بسیار ساده هفت میلیون و پانصد هزار تومان به صورت مشترک تولید کننده و این فروشگاه از پائین بودن آگاهی مذهبی مردم سود برده‌اند.

به گفته مدیر این فروشگاه نرم افزاری، سال گذشته تا شروع ماه دی، سهم تولیدکنندگان نرم افزار ۱۲میلیارد تومان بوده است!

در ادامه نمایه‌ای از این نرم‌افزارهای دینی و فرهنگی ! را می‌بینید:

سودجویی از دین و ایمان مردم با یک کلیک

سودجویی از دین و ایمان مردم با یک کلیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha