تکبیری گفت: متاسفانه سن ابتلا به بیماری‌های مفصلی به دلیل روش‌های نادرست زندگی، کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته که این موضوع بسیار نگران کننده است.

سلامت نیوز: تکبیری گفت: متاسفانه سن ابتلا به بیماری‌های مفصلی به دلیل روش‌های نادرست زندگی، کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته که این موضوع بسیار نگران کننده است.

محمد تکبیری دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: اغلب بیماری‌های مفصلی نظیر التهاب و تخریب مفاصل در سنین سالمندی بروز می‌کند که دلیل اصلی آن کاهش مقاومت مفصل است. 
وی با بیان این که عوامل مختلفی در بروز بیماری‌ها و مشکلات مفصلی نقش دارند، تاکید کرد: متاسفانه سن ابتلا به بیماری‌های مفصلی به دلیل روش‌های نادرست زندگی، کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته که این موضوع بسیار نگران کننده است. 
تکبیری گفت: چاقی و اضافه وزن از جمله مهمترین عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مفصلی است که به دلیل شیوع آن در بین افراد جامعه به ویژه در بین افراد کمتر از 50 سال، موارد ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آرتروز و استئوآرتریت در سنین قبل از سالمندی افزایش قابل ملاحظه و چشمگیری یافته است. 
وی یاداور شد: ضربات شدید و استفاده مکرر و نادرست از مفاصل در سنین جوانی نیز از دیگر دلایل افزایش آسیب‌های مفصلی در سنین پایین است. 
تکبیری خاطر نشان کرد: انجام نادرست حرکات ورزشی، تغذیه‌های غیراصولی، بالا و پایین رفتن از پله‌های زیاد و حتی نداشتن تحرک بدنی نیز از دیگر دلایلی است که به دلیل شیوع آن‌ها در سنین جوانی، موجب افزایش ابتلا به بیماری‌ها و آسیب‌های مفصلی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha