یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: 144043

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دندانپزشکان با پول کم کار نمی‌کنند بر ضرورت تقویت نیروهای میانی تاکید کرد و گفت: هیچ معنایی ندارد وقتی یک بهورز می‌تواند خدمات بهداشتی ارائه کند از یک فوق‌تخصص استفاده کنیم.

سلامت نیوز:  معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دندانپزشکان با پول کم کار نمی‌کنند بر ضرورت تقویت نیروهای میانی تاکید کرد و گفت: هیچ معنایی ندارد وقتی یک بهورز می‌تواند خدمات بهداشتی ارائه کند از یک فوق‌تخصص استفاده کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، علی‌اکبر سیاری در مراسم آغاز به کار طرح سلامت دهان و دندان که وزیر بهداشت نیز حضور یافته بود، اظهار داشت: در حوزه بهداشت و سلامت 4 اصل اهمیت دارد که نخست مربوط به عدالت است که در این حوزه نیز دسترسی بسیار مهم است و در گام بعد بهره‌مندی اهمیت دارد و در نهایت حفاظت مالی بسیار مورد توجه باید قرار گیرد تا خدمات کیفیت مناسبی داشته باشد و باعث رضایت مردم شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته توفیق کاهش پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت محقق نشد ولی در دولت تدبیر و امید و با عنایت وزیر بهداشت این مسئله مورد تاکید قرار گرفت.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در 30 سال گذشته بهداشت دهان و دندان رها شده بود، گفت: برخی‌ها می‌گویند بازار سلامت و مشتری آن یک بازار آزاد است. مثلا در انگلیس و کانادا که کشورهای سرمایه‌داری هستند ولی سلامت آنها سوسیالیستی اداره می‌شود. بنابراین اینکه برخی می‌گویند بازار سلامت یک بازار آزاد است باید عنوان کنم که دولت‌ها باید در این بازار مداخله کنند. بنابراین مداخلات دولت کنونی با همکاری وزارت بهداشت خللی در فعالیت‌های بخش‌های خصوصی ایجاد نخواهد کرد.

سیاری با اشاره به بروز کردن 707 مرکز بهداشتی به تجهیزات دندانپزشکی عنوان کرد: امروز با ما مشکل نیروی انسانی داریم به هر حال کاری که یک بهورز می‌تواند انجام دهد را نباید یک فوق‌تخصص انجام دهد. بر این اساس به نیروهای میانه نیاز داریم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه دندانپزشکان با پول کم کار نمی‌کنند، گفت: بنابراین تربیت نیروی میانی بسیار لازم است بر این اساس طراحی‌هایی را انجام دادیم تا خدمات دندانپزشکی را در روستاها و شهرها ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: سیستم شهری گذشته یک سیستم فعال نبود. بر این اساس برای هر 3 تا 4 هزار نفر یک کارشناس سلامت با یک بسته بهداشت دهان ودندان تبیین کردیم تا مردم پس از ارجاع توسط این کارشناسان در سطوح بالاتر به مراکز سلامت که برای جمعیتی بالغ بر 30 تا 50 هزار نفر تعیین شده است ارجاع شود.

سیاری در ادامه با اشاره به برنامه‌های بهداشتی برای بیش از 10 میلیون شهرنشین در 700 سکونتگاه غیررسمی عنوان کرد: امسال طرح‌هایمان را برای شهرهایی با جمعیت 50 تا 500 هزار نفر جلو می‌بریم.

وی به برنامه بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت با همکاری آموزش و پرورش برای 12 میلیون دانش‌آموز اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در ایام انقلاب به دنبال عدالت بودیم ولی باید امروز به دنبال عدالت در سفره و دهان مردم باشیم تا مردم کمتر برای هزینه‌های سلامت از جمله دندان دست در جیبشان کنند و به خاطر هزینه‌های سنگین دندانپزشکی جیبشان خالی نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرستار ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    1 1
    ولي كادر پيراپزشكي باحداكثرتوان وكمترين درامد حتي باحقوق اداره كاربايدكاركند