وانتها، تاکسیها و دیگر خودروهای کاربراتوری در مجموع روزانه ٤٠٠ تن آلاینده در تهران ایجاد می‌کنند.

سلامت نیوز: وانتها، تاکسیها و دیگر خودروهای کاربراتوری در مجموع روزانه ٤٠٠ تن آلاینده در تهران ایجاد می‌کنند.

حسین شهبازی، کارشناس بخش سیاهه انتشار و پیش بینی آلودگی هوا، در گفتگو با شانا، گفت: بررسی ناوگان وسایل نقلیه در شهر تهران نشان می‌دهد که ٩,٤ درصد از خودروهای سواری، ٢٢.١ درصد از وانتها و ٤.٧ درصد از تاکسیهای شهر تهران را خودروهای کاربراتوری تشکیل می‌دهد.

وی افزود: نتایج بررسیها و محاسبات انجام گرفته از منظر آلودگی هوا نتایج قابل توجهی از سهم خودروهای کاربراتوری را نشان می‌دهد، این محاسبات نشان می‌دهد به صورت کلی ٥١,٣ درصد از آلودگی تولید شده ناشی از تردد خودروهای سواری در شهر تهران متعلق به همان تعداد اندک خودرو کاربراتوری است که ٩.٤ درصد از ناوگان خودروهای سواری شهر تهران را تشکیل می‌دهد.

شهبازی تصریح کرد: بر این اساس، روزانه بیش از ٤٠٠ تن آلودگی به وسیله خودروهای سواری کاربراتوری تولید شده و در هوای شهر تهران منتشر می‌شود.

کارشناس بخش سیاهه انتشار و پیش بینی آلودگی هوا، عنوان کرد: بر اساس نتایج بررسیها در ناوگان وانتهای در حال تردد در شهر تهران، ٢٢,٢ درصد از کل ناوگان را وانتهای کاربراتوری تشکیل می‌دهد که سهم ٦١.١ درصدی را از کل انتشار آلایندگی تولیدی ناشی از تردد وانتها در شهر تهران دارند، میزان انتشار آلایندگی تولیدی روزانه وانتهای کاربراتوری در شهر تهران حدود ١٥١ تن است.

وی گفت: همچنین در ناوگان تاکسیها ٤,٧ درصد از کل ناوگان را تاکسیهای کاربراتوری تشکیل داده، که سهم ١٤.٧ درصدی را از کل انتشار آلایندگی تولیدی ناشی از تردد تاکسیها در شهر تهران دارند، میزان انتشار آلایندگی تولیدی روزانه تاکسیهای کاربراتوری نیز در شهر تهران در حدود ٤٥ تن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha