دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 144075

یک روانشناس گفت: پرهیز از مشاجره، رعایت اصول اخلاقی و اجتناب از تنبیه به عنوان شاخص‌های مهم حفظ سلامت روان کودکان محسوب می‌شود.

سلامت نیوز: یک روانشناس گفت: پرهیز از مشاجره، رعایت اصول اخلاقی و اجتناب از تنبیه به عنوان شاخص‌های مهم حفظ سلامت روان کودکان محسوب می‌شود.

امیرمحمد شهسوارانی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به اینکه بهداشت روان را می‌توان شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها برای سلامت روان، پیشگیری از آسیب‌ها و درمان مشکلات موجود در زمینه روانشناختی دانست، اظهار داشت: سلامت روان امروزه به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه توسط سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی مورد تاکید است.

وی افزود: یکی از بخش‌های مهم فرآیند پیشگیری در نظام سلامت روان ایجاد بنیادهای سالم روانشناختی در سن کودکی است.

این متخصص حوزه بهداشت روان تاکید کرد: عوامل زیادی در دروان کودکی می‌تواند منجر به پایه‌ریزی شخصیت نیرومند و سالم در بزرگسالی شود. عوامل متعددی در این دوران موجب بهبود سلامت روان می‌شود که از جمله آنها می‌توان به سبک‌های فرزند‌پروری توام با تعامل مناسب والدین با فرزندان در کنار سطوح بالای انتظار والدین از فرزندان در کنار پاسخگویی به نیازهای واقعی آنها اشاره کرد.

شهسوارانی گفت: همچنین پرهیز از مشاجره، رعایت اصول اخلاقی و اجتناب از تنبیه به عنوان شاخص‌های مهم حفظ سلامت روان در کودکی محسوب می‌شود. علاوه بر این موارد زیستی مانند دشواری‌های خاص پرورش کودک به دلایل بیماری‌ها می‌تواند به بروز مشکلاتی در زمینه رشد بهنچار سلامت روان منجر شود.

وی با تأکید دوباره بر روابط مناسب والدین با یکدیگر و کودک خاطرنشان کرد: مشاجرات والدین با یکدیگر، رفتار نامناسب آنها با کودک، استرس شغلی والدین، مشکلات عصبی مادرزادی و ژنتیکی، خلق‌وخوی دشوار کودک در کودکی، عدم پیگیری والدین در برآوردن نیازهای واقعی فرزندان می‌تواند به بروز آسیب‌های جدی به سلامت روان کودک منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha