دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

علی جنتی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز دوشنبه در حاشیه جشن روز زن که در محل این وزارتخانه برگزار شد، در مورد ابلاغ رئیس جمهور به وی برای تهیه گزارشی جامع از حادثه فرودگاه جده و تعرض دو پلیس این فرودگاه به دو نوجوان ایرانی برای تصمیم گیری نهایی، گفت: در مورد این حادثه تاسف‌بار، از طرق دیپلماتیک با مقامات سعودی صحبت شده و آنها هم قول داده‌اند که افرادی را که الان دستگیر شده‌اند، به مجازات برسانند و حتی تصریح کرده اند که آنها را اعدام می‌کنند.

سلامت نیوز:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابلاغ دستور توقف موقتی سفرهای عمره به رئیس سازمان حج و زیارت در روز جاری خبر داد.

به گزارش مهر، علی جنتی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز دوشنبه در حاشیه جشن روز زن که در محل این وزارتخانه برگزار شد، در مورد ابلاغ رئیس جمهور به وی برای تهیه گزارشی جامع از حادثه فرودگاه جده و تعرض دو پلیس این فرودگاه به دو نوجوان ایرانی برای تصمیم گیری نهایی، گفت: در مورد این حادثه تاسف‌بار، از طرق دیپلماتیک با مقامات سعودی صحبت شده و آنها هم قول داده‌اند که افرادی را که الان دستگیر شده‌اند، به مجازات برسانند و حتی تصریح کرده اند که آنها را اعدام می‌کنند.
وی افزود: البته تا الان این اتفاق نیفتاده ولی به هر حال روح مردم ایران و افکار عمومی از این حادثه تاسف‌بار جریحه‌دار شده‌‌است و بسیاری از مراجع عظام تقلید هم در این خصوص اظهارنظر کرده‌اند و تاکید کرده‌اند که پیش از این هم اتفاقات ناشایستی در برخورد با زائران ایرانی صورت گرفته‌است.
جنتی تصریح کرد: بنده امروز به رئیس سازمان حج و زیارت دستور دادم که تا زمانی که افرادی مجرم در حادثه فرودگاه جده مجازات نشده‌اند، عمره متوقف شود. ما فعلا سفرهای عمره را متوقف کرده‌ایم و همه پروازهای عمره هم به حالت تعلیق درآمده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: گزارش کامل در مورد حادثه فرودگاه جده در آینده ای نزدیک تکمیل و تقدیم رئیس جمهور خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha