یک فوق تخصص ریه گفت: بررسی ها نشان می دهد شدت آلودگی هوا باعث افزایش 30درصدی مراجعات مردم به اورژنس ها و بستری شدن آنان در مراکز بهداشتی و درمانی کشور شده است .

دکتر حمیدرضا جباری در گفت و گو با ایرنا افزود: آلودگی هوا پدیده ای است که هر سال در فصل سرما به دلیل تجمع آلاینده ها و شدت مقدار آنها در هوا تشدید می شود و بیشترین درصد مراجعات مردم را به مراکز بهداشتی شامل می شود.
وی با بیان اینکه ترافیک و تردد خودروها بخشی از آلودگی هوا را ایجاد می کنند، اظهار داشت : سوخت های منازل و افزایش گاز coدر موتورخانه و شوفاژها نیز آلودگی هوا را ایجاد می کنند.
دکتر جباری ، آبریزش بینی ،سوزش چشم ،خستگی زودرس و خواب آلودگی را از عوارض آلودگی هوا برشمرد و ادامه داد: این عوارض در بیماران مبتلا به آسم و قلبی و عروقی شدت بیشتری دارد.
وی تصریح کرد: همچنین بروز این عوارض در افراد عادی باعث ایجاد سینوزیت می شود که باید افراد عادی و بیماران باید سعی کنند در هنگام اعلام شدت آلودگی هوا از منزل خارج نشوند.
این متخصص ریه استفاده از ماسک ها را موجب تنگی نفس دانست و گفت : ماسک ها برای پیشگیری از آلودگی هوا به داخل دهان و یا تنفس هوا چندان کمک کننده نیستند و بهترین راه حل قرار نگرفتن در معرض آلودگی هوا است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha