دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 144110

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: به‌دنبال تدوین آیین‌نامه بیمه همگانی اجباری هستیم و در این راستا گلوگاههایی را طراحی میکنیم تا افراد فاقد بیمه، دفترچه را به اجبار دریافت کنند.

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: به‌دنبال تدوین آیین‌نامه بیمه همگانی اجباری هستیم و در این راستا گلوگاههایی را طراحی میکنیم تا افراد فاقد بیمه، دفترچه را به اجبار دریافت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: به‌دنبال تدوین آیین‌نامه بیمه همگانی اجباری هستیم و در این راستا گلوگاههایی را طراحی میکنیم تا افراد فاقد بیمه، دفترچه را به اجبار دریافت کنند.

انوشیروان محسنی بندپی اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت براساس اساسنامه و مأموریتی که دولت برعهده آن گذاشته است، پوشش فراگیر را از سال 73 با تصویب قانون بیمه همگانی آغاز کرد، اما از سال 93 برخورداری آحاد جامعه از بیمه سلامت از سر گرفته شد. وی با بیان اینکه هزینه هتلینگ 35 درصد و حق ویزیت افزایش یافته است، گفت: قدرمطلق پرداختی مردم در بخش بستری کاهش یافته است و منابع مالی به‌گونهای پیشبینی شده است که امسال هم بار مالی بر مردم تحمیل نشود. محسنی بندپی بیان کرد: همواره نرخ تورم در بخش پزشکی هفت درصد بالاتر از سایر بخشها است. در این راستا در تعرفهگذاری امسال عدالت در خدمات تخصصی رعایت میشود به‌گونهای که تعرفهها در کلینیکهای ویژه 15 تا 20 درصد و پزشکان متخصص مانند اطفال 30 درصد رشد داشته است. وی گفت: 41 میلیون و 300 هزار نفر در کشور زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیش از 5/ 8 میلیون نفر آنها بیمه شده جدید هستند و همچنین 130 هزار نفر بیمار خاص در کشور وجود دارد که 65 هزار نفر آنها زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و مابقی از دیگر سازمانهای بیمهگر پایه خدمات دریافت میکنند. محسنی بندپی افزود: به‌دنبال حذف فرانشیز داروها و اقلام مورد نیاز بیماران خاص هستیم و تاکنون فرانشیز 10 خدمت به بیماران خاص صفر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha