برخی آمریکایی‌ها آتش‌فشان‌ها را به خاطر افزایش دی اکسید کربن در اتمسفر زمین سرزنش می‌کنند درحالیکه با بررسی‌هایی که شده است؛ گازهای گلخانه‌ای که توسط این کو‌ه‌ها به هوا منتشر می‌شوند، به اندازه قطره‌ای از دریاست.

سلامت نیوز: برخی آمریکایی‌ها آتش‌فشان‌ها را به خاطر افزایش دی اکسید کربن در اتمسفر زمین سرزنش می‌کنند درحالیکه با بررسی‌هایی که شده است؛ گازهای گلخانه‌ای که توسط این کو‌ه‌ها به هوا منتشر می‌شوند، به اندازه قطره‌ای از دریاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نیکو، بخش خاصی از جمعیت ساکن در آمریکا همیشه دوست دارند آتش‌فشان‌ها را به خاطر افزایش دی اکسید کربن در اتمسفر زمین سرزنش کنند. اما حقیقت اینست که آتش‌فشان‌ها به مثابه یک شمع، گازهای گلخانه‌ای وارد فضا می‌کنند و این بخش از طبیعت واقعا در آلودگی هوا نقش مهمی ندارند.

با این حال، مشاوران اسکات والکرز یکی از فرمانداران ویسکانسین و یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری در آمریکا می‌گویند: یک فوران آتش فشان به اندازه همه خودروهایی که در سرتاسر ایالات متحده عبور و مرور می‌کنند، دی اکسید کربن منتشر می کند.

درصورتی که با استفاده از تخمین‌هایی که گرلاچ و همکارانش در سال 2011 زده‌اند و در بدترین حالت که همه آتش‌فشان‌ها روی زمین گازهایی را منتشر کنند، سالانه تنها در حدود 0.26 گیگاتون دی اکسید کربن وارد هوا می‌شود.

فوران آتش‌فشان Kilauea در هاوایی 8،000-30،000 تن (17.6-66.1 میلیون پوند) دی اکسید کربن منتشر کرد. در سال 1991 فوران Pinatubo، دومین فوران انفجاری از قرن بیستم، منتشر 0.05 گیگاتون دی اکسید کربن وارد هوا کرد. در حالیکه در سال 2009، بخش حمل و نقل در آمریکا 505 میلیون تن دی اکسید کربن به فضا منتشر می کند.

بنابراین درست نیست که کوه های آتش فشانی را به خاطر انتشار دی اکسید کربن به هوا سرزنش کنیم زیرا آنها تنها به اندازه‌ یک قطره‌ای از دریا آلودگی دارند. ضمن اینکه آتش‌فشان‌ها تقریبا هرچند صد میلیون سال فوران می‌کنند و اکنون ما در دوره ای زندگی می کنیم که بیش از هر زمان دیگری در تاریخ کوه‌های آتش فشان فعال بوده و فوران می کنند.

حداقل 11 فوران در حد فوران Pinatubo در سال لازم است تا به اندازه ماشین‌هایی که در ایالات متحده هر روز هوا را آلوده می‌کنند، دی اکسید کربن به هوا منتشر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha