یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 14412

نتایج اولیه تحقیقات پژوهشگران آلمانی نشان می‌دهد که مصرف موضعی کافئین می‌تواند با مهار عوامل اصلی ریزش مو یعنی هورمون دی هیدروتسترون و آنزیم فسفودی استراز از ریزش موها جلوگیری كند.

دکتر آدولف کلنک، داروساز و سرپرست گروه تحقیقاتی موسسه کرت ولف در آلمان در گفت وگو با ایسنا گفت: نتایج تحقیقات آزمایشگاهی پژوهشگران تا این مرحله بر روی مدل‌های کاشت موی زنده محیط کشت آزمایشگاهی حاکی از این مطلب بوده که تماس موضعی کافئین با ریشه‌های مو می‌تواند با مهار اثرات مضر هورمون دی هیدروتسترون از ریزش موها جلوگیری كند.

وی، همچنین درباره دلایل ریزش مو گفت: در جوامع امروزی شایع‌ترین دلیل ریزش مو عامل هورمونی است که با نوعی گرایش ارثی از نسلی به نسل دیگر قابل انتقال است و این نوع ریزش مو در مردها با شروع سن بلوغ و در زنان با نزدیک شدن به سنین یائسگی پدید می‌آید و نقش اصلی را در این میان فرم فعال هورمون تستوسترون به عهده دارد.

كلنك افزود: امید است با کشف تاثیرات مفید مصرف موضعی کافئین بتوان با به کارگیری درست ترکیبات کافئین در انواع داروهای موضعی و انواع شوینده‌های طبی همراه با ناقلین مناسب که بتوانند باعث انتقال این ترکیبات به ریشه‌های مو شوند از ریزش ارثی موها جلوگیری كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha