متخصصان مهندسی پزشکی دانشگاه رایس موفق به تولید دستگاه ارزان‌قیمتی با یک ‌صدم قیمت متعارف برای کمک به رشد نوزادان نارس شده‌اند که می‌تواند هزینه زایمان را به شدت پایین بیاورد و در عین حال بسیار ایمن باشد.

سلامت نیوز: متخصصان مهندسی پزشکی دانشگاه رایس موفق به تولید دستگاه ارزان‌قیمتی با یک ‌صدم قیمت متعارف برای کمک به رشد نوزادان نارس شده‌اند که می‌تواند هزینه زایمان را به شدت پایین بیاورد و در عین حال بسیار ایمن باشد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، انکوباتور ارزان و در عین حال بسیار ایمن برای کمک به نوزادان هایپوترمیک در کشورهای جهان سوم تولید شد. نوزادان به علت آنکه نسبت سطح بدن به وزنشان به مراتب بیشتر از کودکان و افراد بالغ است، بسیار بیشتر در معرض خطر از دست دادن گرمای بدن و پایین آمدن درجه حرارت تا 36 درجه سانتیگراد (هایپوترمی ملایم)، 32 درجه (هایپوترمی متوسط) و زیر 32 درجه (هایپوترمی شدید) قرار دارند و این مسأله مهمی است که جان نوزادان نارس را به خطر می‌اندازد و وجود دستگاه انکوباتور نوزادان برای ثابت نگه‌داشتن دمای بدن در دمای 37 درجه سانتیگراد در زایشگاه را الزامی می کند.

به گزارش futurity.org که پژوهش‌های برتر دانشگاهی را بازتاب می‌دهد، دانشجویان رشته مهندسی پزشکی دانشگاه رایس در هوستن تگزاس، ایالات متحده آمریکا موفق به تولید انکوباتور ارزان‌قیمتی شده‌اند که می‌توان آن را با حداقل قیمت به هر نقطه در دنیا ارسال کرد.

این مدل ارزان‌قیمت انکوباتور IncuBaby نام گرفته است و دانشجویان قرار است نمونه نهایی آن را تابستان امسال به بیمارستان مرکزی ملکه الیزابت در کشور آفریقایی مالاوی ارسال کنند.

گروه دانشجویان مهندسی پزشکی دانشگاه رایس تأکید داشته‌اند که دستگاه آنها در عین ارزان بودن، ایمن هم باشد و این امر توجه و تلاش آنها را معطوف به تولید تجهیزات الکترونیکی که بتواند دمای بدن نوزادان را در قالب دیواره‌های یک جداره به جای دو جداره کنترل کند و ثابت نگه‌دارد، کرده است.

در حالیکه دستگاه انکوباتور معمولی در حدود 35 هزار دلار هزینه بر می‌دارد، تیم طراحان انکوباتور در دانشگاه رایس امیدوارند بتوانند دستگاه خود را با قیمت 300 تا 400 دلار عرضه کنند که تقریاً یک ‌صدم قیمت دستگاه‌های فعلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha