دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 144122

پزشکان نیوزیلندی نسبت به تولید دارویی جدید برای درمان سردرد‌های میگرنی ابراز امیدواری کردند.

سلامت نیوزپزشکان نیوزیلندی نسبت به تولید دارویی جدید برای درمان سردرد‌های میگرنی ابراز امیدواری کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، این پزشکان می‌گویند در بررسی‌های خود به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند که می‌تواند در تولید دارویی جدید برای درمان میگرن مفید باشد.
به گفته این پزشکان، داروهای موجود برای درمان میگرن که یک اختلال عصب شناختی شایع است در بسیاری از بیماران بی‌تاثیر بوده یا با عوارض جانبی جدی همراه است.راهبردهای فعلی برای ارائه شیوه‌های درمانی جدید میگرن بر اساس دانشی است که به سطح هورمون ایجاد کننده درد به نام «کالسی‌تونین» در مبتلایان به میگرن مربوط می شود.

در سال‌های اخیر گروهی از داروها موسوم به «gepants» تولید شده‌اند که حمله‌های میگرنی را از طریق متوقف کردن فعالیت گیرنده‌های پپتیدی وابسته به ژن کالسی‌تونین از بین می‌برند. با این حال متخصصان به تازگی دریافتند که گیرنده دیگری به نام «AMY1» نقش مهمی در فعالیت پپتید وابسته به ژن کالسی‌تونین در زمان حمله میگرنی بازی می‌کند.

یکی از متخصصان این مطالعه گفت: در بررسی خود مشاهده کردیم پپتید وابسته به ژن کالسی تونین دومین نقطه از سطح سلول‌های عصبی احساس کننده درد به نام «AMY1» را فعال می‌کند که داروی «gepants» برای متوقف ساختن آن طراحی نشده‌ است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، پزشکان با بیان اینکه این یافته می‌تواند نقش کلیدی در درمان میگرن و تولید داروهای جدید داشته باشد، اظهار داشتند: بررسی‌های بیشتری لازم است انجام شود تا به طور دقیق مشخص شود که چگونه پپتید وابسته به ژن کالسی تونین و «AMY1» روی سلول‌های دخیل در بروز سردرد نقش دارند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha