بر اساس نتایج مطالعات اخیر، بد نشستن‌های طولانی با ایجاد فشار بر ستون فقرات و رباط‌های اطراف، موجب افزایش آسیب‌های مربوط به ناحیه کمر شده است.

سلامت نیوز: بر اساس نتایج مطالعات اخیر، بد نشستن‌های طولانی با ایجاد فشار بر ستون فقرات و رباط‌های اطراف، موجب افزایش آسیب‌های مربوط به ناحیه کمر شده است.

سعید نورایی استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: خود ما هستیم که باید تصمیم بگیریم که می‌خواهیم درست بنشینیم و سالم بمانیم و یا این که با تنبلی و عادات نادرست، خودمان را در معرض آسیب به ویژه در ناحیه کمر قرار دهیم.

وی تأکید کرد: بد نشستن‌های طولانی و نادرست که بر اساس نتایج مطالعات اخیر به افزایش این عادت در بین مردم تأکید شده است، با ایجاد فشار بر ستون فقرات و رباط‌های اطراف، موجب افزایش آسیب‌های مربوط به ناحیه کمر شده است.

نورایی افزود: استرس و فشار بر روی کمر، در اغلب موارد در حالت نشسته است تا ایستاده، در نتیجه باید روش نشستن را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه باید از نشستن به مدت طولانی پرهیز کرد، یادآور شد: باید در فواصل زمانی مشخص و منظم، از حالت نشسته خارج شده و مقداری راه برویم و همچنین تا حدودی حرکات ورزشی انجام دهیم.

نورایی خاطرنشان کرد: در هنگام ایستادن و خوابیدن نیز باید مراقب بود که کمترین فشار به کمر، مهره‌ها و گردن وارد آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha