دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 144125

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل متحد خطاب به سیزدهمین کنگره عدالت کیفری و پیشگیری از جرم ملل متحد در دوحه قطر گفت تمامی جوامع به نظام کیفری عادلانه، نهاد های پاسخگو و موثرهمچنین دسترسی به عدالت برای همه نیاز دارند.

بان کی مون در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه این نشست جهانی که روز دوشنبه به وسیله عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست وزیر قطرآغاز به کار کرد گفت خدمات امنیتی پاسخگو می توانند راهی طولانی به سوی خاتمه چرخه خشونت طی نمایند.

وی افزود تقویت حقوق مشروع به حل مشکل نابرابری کمک می نماید.ایشان تاکید کرد توسعه پایدار بدون حقوق بشر و حکومت قانون نمی تواند وجود داشته باشد.  سیزدهمین کنگره عدالت کیفری و پیشگیری از جرم ملل متحد با حضور سران کشورها به میزبانی  قطر تا 19 آوریل برابر با 30 فروردین ماه جاری ادامه خواهد یافت.

موضوع سیزدهمین کنگره "ادغام کامل عدالت کیفری و پیشگیری ازجرم دردستورکارگسترده سازمان ملل متحد برای حل چالش های اجتماعی و اقتصادی و ارتقای نقش حکومت قانون در سطوح ملی و بین المللی،  همچنین مشارکت مردمی" است.دبیر کل گفت سپتامبر امسال کشورهای عضو ملل متحد دستور کار توسعه پس از سال 2015 را بررسی خواهند کرد که می تواند راه را برای آینده ای بهتر برای میلیارد ها انسان هموارنماید.

ایشان تصریح کرد موفقیت نیازمند این است  تا دستور کار جدید و آرمان های توسعه پایدار بازتابی از مرکزیت حکومت قانون باشند.بان کی مون همکاری و هماهنگی بین المللی به ویژه در زمینه مواردی مانند مبارزه با تروریسم و جنایات سازماندهی شده فراملی را حیاتی خواند.

شایان ذکر است این کنگره همایشی جهانی است که بزرگترین و متنوع ترین نشست سران کشورها،  سیاست گذاران و حقوقدانان در زمینه عدالت کیفری و پیشگیری از جرم، همچنین افراد متخصص  از دانشگاه  ها، نمایندگان سازمان های بین دولتی و غیر دولتی، کارگزاری های تخصصی ملل متحد و رسانه ها را برای تصمیم گیری، بحث و تبادل نظر گردهم می آورد.

این نشست جهانی به چهار موضوع اساسی می پردازد:

- موفقیت و چالش ها  در اجرای جامع سیاست ها و خط مشی های عدالت کیفری و پیشگیری از جرم به منظور ارتقای حکومت قانون در سطوح ملی و بین المللی و توسعه پایدار؛- همکاری بین المللی شامل سطح منطقه ای برای مبارزه با جنایت سازماندهی شده فراملی؛- رویکرد های متوازن و فراگیر برای پیشگیری و پاسخ مناسب به گونه های نوظهور جنایت فراملی،- رویکردهای ملی به مشارکت مردمی در تقویت عدالت کیفری و پیشگیری از جرم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha