مدیر کل نظارت برفرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، به تشریح کاهش ۲ درصدی اسیدهای ترانس در روغن های مصرفی پرداخت.

سلامت نیوز: مدیر کل نظارت برفرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، به تشریح کاهش ۲ درصدی اسیدهای ترانس در روغن های مصرفی پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر هدایت حسینی گفت: اگر چه بر اساس برخی استانداردها استفاده از اسیدهای ترانس بین ۵ تا ۱۰ درصد مجاز است اما در سال ۹۴ این اسیدها را در روغن های مصرفی به زیر ۲ درصد کاهش خواهیم داد.

وی افزود: یکی از برنامه های سازمان غذا و دارو ارتقاء سلامت روغن های خوراکی است چرا که اسیدهای چرب و ترانس از جمله عوامل نگران کننده و جدی سلامت به شمار آمده و از آسیب رسانان بسیار جدی به بدن محسوب می شوند.

حسینی توضیح داد: اسید های چرب ترانس در واقع ماحصل هیدراسیون روغن هستند به این صورت که روغن مایع در حالت طبیعی را جهت تبدیل  به  روغن جامد تحت فرایند هیدراسیون قرار می دهند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه سال جاری در ایران روغن با درصد بالای ۲ وجود نخواهد داشت و این  موضوع را در مقررات و ضوابط تولید به صنعت هم ابلاغ کرده ایم و از اواخر سال گذشته شروع شده است. عنوان کرد: اعدادی مورد قبول سازمان جهانی بهداشت و مراجع بین المللی هم نیز همین است، لذا روغن با این درصد اسید ترانس خطر محصوب نمی شود.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، در پایان گفت: از سازمان ملی استاندارد نیز خواسته ایم استاندارد ملی روغن را هم راستا با سیاست های ما در نظر بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha