دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 144127

یک دانشجوی دکترای تغذیه گفت: افراد از مصرف غذاهای سرخ شده، چرب، پر ادویه، تند و شور باید پرهیز کنند. مصرف این دسته از غذاها در کنار گرم شدن هوا، سبب احساس بیقراری و عصبانیت افراد گرم مزاج می‌شود.

سلامت نیوز:  یک دانشجوی دکترای تغذیه گفت: افراد از مصرف غذاهای سرخ شده، چرب، پر ادویه، تند و شور باید پرهیز کنند. مصرف این دسته از غذاها در کنار گرم شدن هوا، سبب احساس بیقراری و عصبانیت افراد گرم مزاج می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, نازلی نمازی دانشجوی دکترای تغذیه اظهار داشت: بهتر است افراد در فصل بهار از مواد غذایی با مزاج سرد مانند اسفناج، کاهو، ماش، لبنیات و.... بیشتر استفاده کنند.

ضرورت عدم مصرف خرما و آجیل در بهار

به گفته وی در فصل بهار بهتر است که افراد از مصرف مواد غذایی با مزاج گرم از جمله مغزهای آجیلی، خرما، عسل و... کمتر مصرف کنند چرا که مصرف این مواد موجب افزایش گرمی بدن می‌شود.

این دانشجوی دکترای تغذیه بیان داشت: استفاده از آش عدس، کاهو سکنجبین، کدو، آش ماست، آش آبغوره، بورانی اسفناج در فصل بهار توصیه می‌شود همچنین افزودن لیمو به آب خوردنشان خود می‌تواند به بدن طراوت دهد و برای افراد مفید است.

ضرورت مصرف سکنجبین و کاسنی در بهار

نمازی عنوان کرد: از سایر شربت‌ها که دارای مزاج سرد هستند, می‌توان به شربت‌ لیمو، انار، سکنجبین، کاسنی و زرشک اشاره کرد و این نوشیدنی‌ها برای افراد گرم مزاج بسیار مفید است و به کاهش گرمی بدنشان کمک می‌کند.

وی بیان کرد: افراد از مصرف غذاهای سرخ شده، چرب، پر ادویه، تند و شور باید پرهیز کنند. مصرف این دسته از غذاها در کنار گرم شدن هوا، سبب احساس بیقراری و عصبانیت افراد گرم مزاج می‌شود همچنین بهتر است مصرف گوشت قرمز نیز در بهار کاهش یابد.

این دانشجوی دکترای تغذیه بیان کرد: از جمله توصیه‌هایی که در خصوص میوه و سیزیجات وجود دارد این است که هر میوه‌ای باید در فصل خود مصرف شود و استفاده از میوه‌ها در خارج فصل می‌تواند برای بدن مضر باشد.

نمازی ادامه داد: همچنین هر فرد بهتر است که تنها از میوه و سیزیجاتی که در اقلیم محل زندگیش رویش دارد استفاده کند. برای مثال استفاده زیاد از خرما برای مردم ساکن در مناطق کوهستانی توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha