پژوهشگران در آمریكا تایید كردند كه سرعت بهبود حال بیماران پس از عمل جراحی در محیطی كه گل و گیاه وجود دارد، تسریع می‌شود.

این محققان بر تاثیرات شفابخش و سودمند گل‌ها و گیاهان برای بیمارانی كه در حال بهبودی پس از جراحی‌های شكمی هستند، تاكید كرده‌اند.

سئونگ – هیون پارك و ریچارد ماستون، دو پژوهشگر دانشگاه ایالتی كنزاس می‌گویند؛ شواهد علمی قوی و قابل استنادی وجود دارد كه تایید می‌كند تماس با گیاهان تاثیر سودمند مستقیم برای سرعت بخشیدن به روند سلامت بیماران در بیمارستانها دارد.

در این تحقیق، پژوهشگران روی 90 بیمار مطالعه كرده‌اند، بیماران به طور تصادفی از اتاق‌های مختلف بیمارستان انتخاب شدند. برخی از این اتاق‌ها در طول آزمایش گل و گیاه داشتند و برخی نداشتند.

تمام مطالعات در دوره بهبودی پس از جراحی صورت گرفت و اطلاعاتی نیز در مورد طول دوره بستری این افراد در بیمارستان جمع آوری شد.

هم چنین بسیاری از فاكتورهای دیگری كه ممكن بوده در بهبود حال بیماران تاثیر داشته باشند مانند تجویز داروهای پس از جراحی برای كنترل درد، علائم حیاتی، میزان شدت درد، استرس، خستگی، اضطراب و رضایت از اتاق، در این مطالعات در نظر گرفته شدند.

نتایج پژوهش كه در مجله «هورت تكنولوژی» منتشر شده نشان داد: بیمارانی كه در اتاق‌هایشان گیاه بوده به میزان قابل ملاحظه‌ای كمتر از داروهای تسكین دهنده درد استفاده می‌كردند، واكنش‌های فیزیولوژیكی مثبت تری داشتند، فشار خون و ضربان قلب آنها مناسب‌تر بوده و در مجموع درد، اضطراب و خستگی كمتری داشتند و رضایت بیشتری از اتاق نیز ابراز داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، این پژوهش هم چنین نشان داد: تاثیر گیاهانی كه ریشه در خاك دارند بهتر از گل‌هایی است كه ساقه آنها قطع شده چون گیاهان گلدانی طول عمر بیشتری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha