دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 144143

گنجاندن گونه جدیدی از کلم بروکلی در رژیم غذای موجب کاهش میزان کلسترول بد خون، یعنی LDL، تا حدود ۶ درصد می شود.

سلامت نیوز: گنجاندن گونه جدیدی از کلم بروکلی در رژیم غذای موجب کاهش میزان کلسترول بد خون، یعنی LDL، تا حدود ۶ درصد می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، طبق نتایج به دست آمده از معاینات انسانی انجام شده توسط موسسه تحقیقات مواد خوراکی، گونه جدیدی از کلم بروکلی موسوم به «بنفورت»، دو تا سه برابر بیشتر از کلم بروکلی معمولی حاوی ترکیب گلوکورافنین است.

در تحقیق مشترک این موسسه با دانشگاه ریدینگ انگلستان، محققان در قالب دو تحقیق مستقل، در رژیم غذایی هفتگی ۱۳۰ نفر از داوطلبان ۴۰۰ گرم کلم بروکلی حاوی مقدار بالای گلوکورافنین گنجاندند.

بعد از ۱۲ هفته، آنها شاهد کاهش میزان کلسترول LDL در خون این افراد تا حدود ۶ درصد بودند. افزایش سطح کلسترول LDL خون خطر بروز بیماری قلبی را در بردارد. اگرچه کاهش این میزان در معاینات افراد اندک بود، اما هر ۱ درصد کاهش در میزان این کلسترول، با کاهش ۲-۱ درصدی ریسک بیماری عروق کرونری همراه است.

گلوکورافنین ترکیبی است که به بدن کمک می کند تا به متابولیسم سلولی بازگردد. در میتوکندری سلول، قند و چربی به انرژی تبدیل می شود. اما اگر این عملکرد به شکل کارآمد اتفاق نیفتد، کلسترول تشکیل می شود.

علاوه بر گلوکورافنین، سایر مواد غذایی که موجب کاهش کلسترول LDL خون می شوند ترکیب بتاگلوکان های موجود در جو و استانول های گیاهی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha