دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 144145

برای جلوگیری از بروز عفونت‌ها و حساسیت‌های احتمالی چشم لوازم آرایش خود را بعد از 4 ماه عوض کنند.

سلامت نیوز: برای جلوگیری از بروز عفونت‌ها و حساسیت‌های احتمالی چشم لوازم آرایش خود را بعد از 4 ماه عوض کنند.

کی‌پور متخصص اپتومتریست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: برای پیشگیری از بروز حساسیت‌ها و عفونت‌های چشمی باید در استفاده از لوازم آرایشی چشم ملاحظات خاصی انجام داد و به طور طبیعی باکتری‌هایی در مژه‌های چشم وجود دارند، در صورت برقراری تماس با لوازم آرایشی چشم به آن‌ها انتقال یافته و به تجمع باکتری‌ها در ظرف محتوی لوازم آرایشی چشم می‌انجامد که به افزایش احتمال بروز عفونت یا آلرژی چشمی منجر می‌شود. 

کی‌پور عنوان کرد: احتمال بروز هرگونه عفونت یا حساسیت در صورت تعویض لوازم آرایشی چشمی در هر 3 یا 4 ماه تقلیل می‌یابد. بنابراین برای جلوگیری از بروز التهابات ویروسی و عفونت‌ها باید از استفاده اشتراکی لوازم آرایشی چشم اجتناب شود. 

این متخصص گفت: در صورت مشاهده هر یک از علائم عفونت‌های ویروسی نظیر ترشحات و تورم پلک باید معاینات چشمی انجام شود. در صورت بروز هرگونه تحریک و خارش مکرر باید استفاده از لوازم آرایشی متوقف شود و همچنین شستن دست‌ها هنگام استفاده از لوازم آرایشی چشمی الزامی است. 

کی‌پور تصریح کرد: باید از تماس دهان با لوازم آرایش جلوگیری شود چرا که انتقال بروز عفونت‌ها و باکتری‌های دهان وجود دارد. بانوان توجه داشته باشند از نگهداری لوازم آرایشی در دمای بالای 29 درجه سانتی‌گراد بپرهیزند تا مواد نگهدارنده آن‌ها تضعیف نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha