متخصصان هشدار دادند: رژیم گرفتن در فصل زمستان می‌تواند به توانایی بدن برای مقابله با ویروس آنفلوآنزا آسیب وارد كند.

این محققان توصیه می‌كنند؛ اگر تصمیم دارید رژیم بگیرید الان فصل خوبی برای این كار نیست چون رژیم گرفتن در این زمان بدنتان را مستعد ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌كند.

پژوهشگران در آمریكا دریافته‌اند: موشهای آزمایشگاهی كه از نظر مصرف كالری متولد می‌شوند در مقایسه با موشهایی كه رژیم غذایی عادی دارند و از مصرف هیچ نوع ماده غذایی منع نمی شوند، بسیار دشوارتر از عفونت‌های ویروسی مقابله می‌كنند.

این یافته كه در مجله «تغذیه» منتشر شده است، یادآور می‌شود؛ برخلاف باورهای قدیمی، فردی كه تب می‌كند باید خوب غذا بخورد.

تحقیقات نشان می‌دهد كه نرخ سرماخوردگی در انگلیس و ویلز طی 9 سال اخیر رو به افزایش گذاشته است.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه ایالتی میشیگان در مطالعات اخیر خود دریافته‌اند؛ وجود مواد غذایی كافی در بدن برای مقابله با ویروسها امری ضروری است. سلولهای دستگاه ایمنی بدن برای نابود سازی ویروس‌ها نیاز به غذا دارند.

این تحقیقات نشان می‌دهد: موشهایی كه كالری كمتری مصرف می‌كنند و در عوض از ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری استفاده می‌نمایند بازهم بدنشان قدرت كافی برای مقابله با ویروسها و از بین بردن عفونت را ندارد.

به گزارش ایسنا، این محققان تاكید كردند: درعین حال وقتی موشها در رژیم غذایی قرار می‌گیرند احتمال مرگ آنها در اثر آلوده شدن به ویروس بسیار بیشتر می‌شود و یا زمان بیشتری طول می‌كشد كه بیماری آنها بهبود پیدا كند.

هم چنین كمبود مواد غذایی در هنگام سرماخوردگی در بدن باعث می‌شود كه علائم بیماری شدت پیدا كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha