رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام خبر حذف طرح زوج و فرد در تهران تا پایان فصل بهار گفت: پس از لغو این طرح وضعیت تردد خودروها در سطح شهر بر اساس مناطق کمتر آلوده و بیشتر آلوده همچنین وضعیت معاینه فنی آنها مشخص خواهد شد.

سلامت نیوز:رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام خبر حذف طرح زوج و فرد در تهران تا پایان فصل بهار گفت: پس از لغو این طرح وضعیت تردد خودروها در سطح شهر بر اساس مناطق کمتر آلوده و بیشتر آلوده همچنین وضعیت معاینه فنی آنها مشخص خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز، میزان نوشت: اقبال شاکری با اعلام خبر حذف طرح زوج و فرد در تهران تا پایان فصل بهار گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک بر اساس قانون حمل و نقل همچنین تخلف های راهنمایی و رانندگی می تواند برای ترافیک شهری برنامه ارائه دهد.

او گفت: لذا در جلسه ای که این معاونت با کمیسیون عمران شورای شهر داشت، تصمیم گرفته شد طرح زوج و فرد را حذف و منطقه بندی شهر تهران را بر اساس حجم آلاینده ها تعیین کنند.

او با بیان این که بر اساس این طرح به خودروهایی که استانداردهای لازم و معاینه فنی را ندارند اجازه ورود به مناطقی که آلودگی آنها بیشتر است، داده نمی شود، گفت: البته منطقه مرکزی شهر در این طرح استثناء است و همواره به عنوان منطقه ای که خودروهای آلاینده اجازه ورود به آن را ندارند با آن برخورد می شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: همچنین بر اساس مشخصات وسیله نقلیه و معاینه فنی عوارض آلودگی هوا به خودروهای آلاینده تعلق می گیرد.

شاکری با بیان این که طرح مذکور در حال ارائه به شورای ترافیک شهر تهران است، عنوان کرد: در حال حاضر در خصوص اصول کلی طرح موافقت این شورا اعلام شده است و اعضا در حال تصمیم گیری در خصوص جزئیات آن هستند تا پس از تصویب ابلاغ شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که این طرح در نهایت تا 3 ماه آینده جهت اجرا ابلاغ می شود، گفت: بر این اساس تا پایان فصل بهار شاهد حذف طرح زوج و فرد و تردد بر اساس مناطق کمتر و بیشتر آلوده خواهیم بود، لذا نقاط مجاز و ممنوع تردد در شهر هر روز تغییر خواهد کرد.

او گفت: اطلاع رسانی در خصوص میزان آلودگی هوا نیز به صورت روزانه اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: در این صورت اگر در یک روز وضعیت هوا مساعد است و منطقه آلوده ای در شهر وجود ندارد نباید مردم را از تردد در نقاط مختلف شهر محروم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مسعود دهقان ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    بسیار موافقیم. از شورای شهر متشکریم . همه خودروها در هر زمانی میبایست بتوانند درشهر تردد کنند.