یک محقق طب اسلامی ایرانی گفت: برای از بین بردن حساسیت در بدن توصیه می‌کنیم که از قطره چکان که حاوی روغن سیاه دانه است در بینی خود بچکانید.

روغن سیاه دانه، دوای حساسیت بهاره

سلامت نیوز: یک محقق طب اسلامی ایرانی گفت: برای از بین بردن حساسیت در بدن توصیه می‌کنیم که از قطره چکان که حاوی روغن سیاه دانه است در بینی خود بچکانید.

دکتر حسن اکبری در گفت‌و‌گو با سینانیوز، درباره بیماری حساسیت در فصل بهار گفت: در فصل بهار به دلیل گرده افشانی گیاهان، بدن در مقابل این گرده‌ها از خود واکنش نشان داده و حساسیت به گرده در بدن شکل می‌گیرد، در این حالت آنتی ژن‌های بیگانه شناخته می‌شوند و سیستم ایمنی در مقابل عوامل بیگانه از خود واکنش نشان می‌دهند که گرده افشانی گیاهان در فصل بهار هم از این قائده مستثنی نیست. 

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل کاشت بیش از حد درخت کاج در فضای سبز و حساسیتی که در این درخت وجود دارد باعث شده تا عاملی برای بیماری حساسیت در فصل بهار شود و همینطور باعث بروز بیماری آسم در کودکان شود.

این محقق طب سنتی و اسلامی تغذیه را عاملی مهم در بروز بیماری حساسیت دانست و گفت: توصیه می‌کنیم که افراد دمنوش زعفران، دارچین، آویشن، بابونه و گل گاوزبان، آب جوش، شیره انگور مصرف کنند تا حساسیت در آنها تسکین داده شود، ضمن اینکه فلفل سبز و قرمز و گوشت گاو نخورند.

اکبری ادامه داد: برای از بین بردن حساسیت در بدن توصیه می‌کنیم که از قطره چکان که حاوی روغن سیاه دانه است در بینی خود بچکانید تا عوامل حساسیت‌زا برطرف شود، ضمن اینکه ماسک زدن را در بیرون از منزل فراموش نکنند. 

وی به عوارض داروی آنتی هیستامین اشاره کرد و اظهار کرد: برخی‌ها تا عطسه می‌کنند به سراغ داروی آنتی هیستامین می‌روند؛ مصرف خودسرانه این دارو‌ها عوارض خاص خود را دارد و تا آنجا که می‌توانند نباید از این داروها برای تسکین خود مصرف نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha