معاون آموزشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد نسبت به تصویب دوره دكترای تخصصی اعتیاد از سوی وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد و گفت: از این طریق بر تعداد متخصصان و میزان علم تخصصی كشور در حوزه اعتیاد افزوده می‌شود.

دکتر آذرخش مکری در گفت‌وگو با ایسنا، خواستار انجام اقدامات لازم در راستای آموزش مداوم افراد در حوزه پیشگری از اعتیاد شد و گفت: تدوین کتاب‌های درسی ویژه اعتیاد و آسیب‌های آن و نیز، فراهم کردن وسایل کمک آموزشی و انتقال آخرین یافته‌های علمی به جامعه باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

وی به فعالیت‌های كنونی مركز ملی مطالعات اعتیاد كشور نیز اشاره كرد و افزود: این مرکز با وجود یك هزار و 600 پزشک آموزش‌دیده و برگزاری 43 دوره آموزشی در حد یک دانشکده فعالیت می‌کند.

مکری همچنین تصریح کرد: مرکز ملی مطالعات اعتیاد كشور در اصل یک مرکز پژوهشی است، ولی از آنجایی که در زمینه درمان و آموزش اعتیاد در کشور رشته تخصصی وجود ندارد، فعالیت‌های آموزشی خود را با عنوان فوق برنامه انجام می‌دهد.

معاون آموزشی مركز ملی مطالعات اعتیاد در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت‌های این مرکز موفقیت‌آمیز است، اما پاسخگوی نیازهای فعلی جامعه در حوزه آموزشی اعتیاد نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha