سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 144181

گاه فقط چند دقیقه لازم است که بفهمی زندگی با همه شیرینی‌اش می‌تواند سخت و عذاب‌آور باشد. گاه فقط چند ثانیه لازم است تا بفهمی هیچ ثروتی به پای سلامت روح و جسم نمی‌رسد. همین حالا که در کنار خانواده نشسته‌ای و برای زندگی بهتر برنامه‌ریزی می‌کنی، فردایی که از خواب بلند می‌شوی تا به سرکار بروی و یا روزهای بعدتر وقتی در خیابان قدم می‌زنی و با دیدن یک ماشین مدل بالا حسرت می‌خوری به یاد بیاورکه زیرهمین سقف خدا عده‌ای حاضرند تمام هستی خود را بدهند تا فرزندشان مثل تو بتواند در خیابان قدم بزند، ریه‌های خود را از هوای بهاری پرکند و بدون نگرانی ساعت‌ها در پارک بازی کند.

سلامت نیوز: گاه فقط چند دقیقه لازم است که بفهمی زندگی با همه شیرینی‌اش می‌تواند سخت و عذاب‌آور باشد. گاه فقط چند ثانیه لازم است تا بفهمی هیچ ثروتی به پای سلامت روح و جسم نمی‌رسد. همین حالا که در کنار خانواده نشسته‌ای و برای زندگی بهتر برنامه‌ریزی می‌کنی، فردایی که از خواب بلند می‌شوی تا به سرکار بروی و یا روزهای بعدتر وقتی در خیابان قدم می‌زنی و با دیدن یک ماشین مدل بالا حسرت می‌خوری به یاد بیاورکه زیرهمین سقف خدا عده‌ای حاضرند تمام هستی خود را بدهند تا فرزندشان مثل تو بتواند در خیابان قدم بزند، ریه‌های خود را از هوای بهاری پرکند و بدون نگرانی ساعت‌ها در پارک بازی کند.

تو که خبر نداری در کنار آپارتمان چند متری‌ای که خانواده چند نفره تو را در خود جای داده، شاید خانواده‌ای باشند که شب‌ها بدون فرزندشان سر بربالش می‌گذارند و با این آرزو به خواب می‌روند که بتوانند بازهم موهای پسر یا دختر کوچکشان را نوازش کنند.

تو که نمی‌دانی گذراندن ثانیه‌هایی که فرزند با درد و رنج درگوش پدر و مادرش زمزمه می‌کند من کی خوب می‌شوم ؟؟ چقدر عذاب‌آوراست. سخت است وقتی برای سوال ساده فرزند جوابی نداشته باشی و فقط بغضت را قورت بدهی.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، امروز که برای اولین بار به بیمارستان کودکان سرطانی «محک» رفتم، تازه معنی جمله مادربزگم را فهمیدم که همیشه می‌گفت خداهیچ بنده‌ای را با مریضی و تخت بیمارستان امتحان نکند. امروز با دیدن کودکانی که تنها چند بهار از عمرشان گذشته اما نمی‌دانند که مریضی امانشان می‌دهد تا بهاری دیگر را ببینند بخشی از معنای دعای مادربزگم را درک کردم.دعایی که کاش برآورده می‌شد ....

وقتی در سی‌امین بهار زندگی‌ام، از بیماران بیمارستان کودکان سرطانی دیدن کردم حسی در من بوجود آمد که خودم هم درک درستی از آن پیدا نکردم، حسی شبیه سردرگمی و تعلیق در فضایی ناشناخته! شناخت چندانی از محک نداشتم، تنها اطلاعاتی که در ذهنم تلمبار شده بود به تصاویری که از تلویزیون دیده بودم و یا تبلیغاتی که بر در و دیوار مترو به چشمم خورده بود بر می‌گشت.

وقتی برای اولین بار در زندگی‌ام به همراه بازیکنان، مربیان و مدیران سایپا پا به محک گذاشتم، برای آن که متوجه شوم در همین نزدیکی، خانواده‌هایی تمام هستی خود را به پول تبدیل می‌کنند تا کودک و فرزند روی تخت خود را دوباره ایستاده ببینند، تنها چند دقیقه زمان لازم داشتم، برای آن که متوجه شوم زندگی در کنار شیرین بودنش، سخت و عذاب ‌آور نیز می‌تواند باشد تنها چند متری فاصله داشتم. وارد راهرویی شدیم که در آن اتاق‌های مخصوص کودکان مبتلا وجود داشت. یکی یکی اتاق‌ها را سر زدیم، آرام و بی‌صدا بر روی تخت دراز کشیده بودند، سرهایشان تراشیده و صورتشان زرد زرد بود. مادران و پدران آرام در کنارشان ایستاده بودند. سخت بود درک غمی که در چهره آنها وجود داشت، چند ثانیه‌ای در اتاق‌هاحاضر می‌شدیم و چند کلامی صحبت می‌کردیم ، گلویمان را بغض می‌فشرد و دوباره اتاق بعدی را سر می‌زدیم. این چرخه به قدری تکرار شد که صورت‌ها سرخ و چشم‌ها تر می‌شد، اما برای آن که روحیه‌ای به بیماران داده باشیم، خنده‌ای مصنوعی بر روی لب می‌کشیدیم و آب دهانی فرو می‌بردیم!

دیدن این کودکان آدم را دگرگون می‌کند

مدیرعمل باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا پس از عیادت بیماران بیمارستان کودکان سرطانی، در این خصوص، گفت: باید از همه این پرسنل و پزشکانی که در این موسسه محک بدون چشم‌داشت مالی کار می‌کنند، قدردانی کرد.

«بیت‌الله رضایی» افزود: اینجا آدم چهره‌های خاص بهشتی را می‌بیند، اعتقاد دارم همه انسان‌ها باید در طول سال حداقل یک بار از این مجموعه بازدید کنند.

وی اظهار کرد: باشگاه سایپا هم در نظر دارد خدمت کوچکی به این موسسه انجام دهد ودر این راستا مصرف روزانه شیر این موسسه را به امید خدا برای یک سال تقبل می‌کنیم و امیدواریم خداوند متعال از این کار ما راضی باشد. به طور قطع در آینده نیزخدمات بیشتری ارائه خواهیم داد.

فدراسیون دو درصد قرارداد مربیان و بازیکنان را برای بیماران بپردازد

سرمربی تیم فوتبال سایپا البرز گفت: اعتقاد دارم ما فوتبالی‌ها می‌توانیم کمک حال همه بیماران به خصوص سرطانی‌ها باشیم و این کار با مدیریت صحیح امکان‌پذیر است.

«مجید جلالی» گفت: فدراسیون فوتبال می‌تواند با یک تبصره‌ای، دو درصد از قرار داد بازیکنان و مربیان را در ابتدای فصل برای بیماران در نظر بگیرد و من به شخصه موافق این موضوع هستم.

وی ادامه داد: به جای گرفتن مالیات‌های سنگین می‌شود بخشی از قرارداد را صرف امر خیر و بیماران سرطانی کرد که این موضوع هم در روحیه بیماران و هم در روحیه ورزشکاران تأثیرات مثبتی به همراه خواهد داشت.

سرمربی تیم فوتبال سایپا البرز در خصوص حضور در محک گفت: اعتقاد دارم همه آدم‌ها باید در طول سال حداقل یک بار در این بیمارستان‌ها حضور یابند تا قدر داشته‌ها و سلامتی خود را بدانند.

جلالی خاطرنشان کرد: زندگی بعدهای مختلفی دارد که در آن هم می‌تواند شادی وجود داشته باشد و هم غم و امروز بازیکنان جوان تیم سایپا دیدند که باید قدر زندگی را بدانند و مراقب آن باشند.

کاش کودکان سرطانی را در ورزشگاه‌ها ببینیم

مدافع تیم فوتبال سایپا نیز گفت: ای کاش این کودکان سرطانی زودتر شفا پیدا کنند و بتوانند به ورزشگاه بیایند تا از نزدیک آنها را ببینیم.

وی در خصوص این‌که برخی کودکان سرطانی در این بازدید کری استقلال و پرسپولیس می‌خواندند، گفت: بله کری‌های آنان دوست‌داشتنی بود، ای کاش این کودکان هرچه زودتر سلامت خود را پیدا کنند و بتوانند در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

فرزند مدیرعامل اسبق سایپا یکی از کودکان سرطانی بود

فرزند مدیرعامل اسبق سایپا یکی از کودکان سرطانی است که در بیمارستان محک بستری شده است.

فرزند پرویز حیدری، مدیرعامل اسبق سایپا نیز یکی از کودکان سرطانی است که در بیمارستان محک بستری شده است.

حیدری با دیدن مدیران و بازیکنان سایپا، آنها را به نزد پسرش محمدحسین برد تا بازیکنان را از نزدیک ببیند.

میلاد می‌داوودی مهاجم سابق استقلال و ابراهیم شکوری مدافع اسبق پرسپولیس و همچنین ابراهیم صادقی کاپیتان سایپا بیشتر از بازیکنان دیگر مورد توجه کودکان سرطانی بودند، آنها دیدن میداودی و ابراهیم شکوری کری استقلال و پرسپولیس را آغاز کردند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha