سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 144183

کارشناس جمعیت هلال‌احمر استان همدان نسبت به استفاده از موبایل هنگام وقوع رعد و برق هشدار داد.

استفاده از تلفن همراه هنگام رعد و برق ممنوع

سلامت نیوز: کارشناس جمعیت هلال‌احمر استان همدان نسبت به استفاده از موبایل هنگام وقوع رعد و برق هشدار داد.

محمدرضا اعتصام در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در فصل بهار هنگام وقوع بارش‌های بهاری احتمال وقوع رعد و برق، بارش باران و وزش باد شدت می‌یابد که شهروندان باید در این مواقع اصول و نکات ایمنی را رعایت کنند تا دچار حادثه نشوند.

وی افزود: در زمانی که صاعقه شدید است، استفاده از تلفن همراه باید به حداقل برسد. همچنین از دست گرفتن وسایل فلزی خودداری شود چرا که امواج موبایل در این شرایط تقویت می‌شود و احتمال ایست قلبی در فرد بالا می‌رود.

اعتصام تصریح کرد: اگر شهروندان در داخل منزل حضور دارند، هنگام وقوع رعد و برق از وسایل برقی حساس استفاده نکنند چرا که در این صورت ولتاژ برق افزایش می‌یابد و احتمال برق‌گرفتگی و انفجار بالا می‌رود.

این کارشناس تاکید کرد: هنگام وقوع صاعقه باید حتی‌الامکان از قرار گرفتن در محیط‌های باز خودداری شود و سریع به دنبال جایی مناسب برای پناه‌گیری باشیم.

اعتصام آموزش احیاء قلبی را برای هر فرد لازم دانست و گفت: در هنگام وقوع صاعقه احتمال ایست قلبی بالا می‌رود در حالی و اگر آموزش احیاء قلبی را بلد باشیم می‌توانیم در این مواقع به شهروندان گرفتار در صاعقه کمک کنیم و آنها را از مرگ نجات دهیم.

وی افزود: در روزهایی که وزش باد شدت می‌یابد توصیه می‌شود شهروندان حتی‌الامکان از منزلشان خارج نشوند و در صورتی‌ که مجبور به ترک منزل هستند، بهتر است هنگام عبور از معابر مراقب سقوط اشیاء باشند.

اعتصام تصریح کرد: شکسته شدن شاخه درختان از بیشترین آسیب‌ها هنگام افزایش سرعت باد محسوب می‌شود که به خودروها آسیب می‌رساند بنابراین رانندگان باید در این مواقع از پارک وسیله نقلیه خود در کنار درختان خودداری کنند.

وی یادآور شد: در فصل بهار شاهد بارش تگرگ نیز هستیم که مردم باید در مواجه شدن با این شرایط اقدام به پناه‌گیری کنند و بعد از بهبود شرایط به حرکت خود ادامه دهند. هرگز زیر تگرگ قدم نزنید چرا که دانه‌های تگرگ سنگین است و به سر آسیب می‌رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha