نایب رییس انجمن فیزیوتراپی ایران، گفت: نشستن های طولانی مدت چه در مجالس و یا نشستن طولانی مدت پشت میز، باعث بروز کمر دردهای مزمن می شود.

دکتر نورالدین کریمی در گفت و گو با ایرنا ، افزود: افرادی که در وضعیت نشستن و یا ایستادن های طولانی مدت قرار دارند بیشتر دچار کمردرد می شوند که معمولا این دسته از افراد، با مراجعه به پزشک، علت خاصی برای کمردرد آنها تشخیص داده نمی شود.
وی با بیان اینکه به این نوع کمردردها، کمردرد مزمن غیر اختصاصی گفته می شود ، تصریح کرد: منظور از غیر اختصاصی این است که علت خاصی از جمله، شکستگی، دیسک و یا عفونت برای آن وجود ندارد بلکه بیشتر نوع نشستن و یا فعالیت شغلی فرد باعث کمر درد می شود.
نایب رییس انجمن فیزیوتراپی ایران تصریح کرد:به طور کلی گفته می شود در کل جمعیت جهان، 85 درصد از مردم به شکل عام در طول زندگی خود حداقل یک بار دچار کمر درد می شوند که بیشتر این افراد، یا کارمندانی هستند که مجبورند مدت زیادی پشت میز بنشینند و یا رانندگان در جاده ها هستند که برای مدت های طولانی رانندگی می کنند.
کریمی، اضافه کرد: زنان خانه دار نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که جابجا کردن اجسام سنگین منزل، جارو زدن های طولانی مدت و ایستاده ماندن طولانی هنگام ظرف شستن ، باعث بروز کمردهای مزمن در آنها می شود.
این متخصص فیزیوتراپی، تصریح کرد: به طور کلی ، این نوع کمردردها را می توان بدون صرف هزینه های سنگین و یا درمان های سخت با تغییراتی در نحوه فعالیت، نحوه نشستن ، خودداری از جا به جایی اجسام سنگین و قرار نگرفتن در یک حالت برای مدت طولانی و استراحت کردن ، پیشگیری و درمان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha