احکام بر اساس مهارت معلم ، سوابق علمی و تحصیلی، سوابق کاری و میزان تحقیق و پژوهش فرهنگیان تنظیم شده است.

سلامت نیوز: احکام بر اساس مهارت معلم ، سوابق علمی و تحصیلی، سوابق کاری و میزان تحقیق و پژوهش فرهنگیان تنظیم شده است.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه ایران نوشت: احکام رتبه ‌بندی یک میلیون معلم در سال جدید درحالی صادر شد که برخی از معلمان نسبت به امتیاز فوق‌العاده شغلی اعتراض داشته و معتقدند که در صدور این احکام به عنوان یک نیروی مازاد دیده شده‌اند. از آن طرف اما آموزش و پرورش هم اعلام می‌کند این احکام با دقت و حساسیت زیادی صادر شده و اگر فردی در این زمینه شکایت دارد می‌تواند اعتراض خود را به صورت مکتوب به این وزارتخانه اعلام کند.
اواخر بهمن‌ماه سال 93 بود که دولت اعلام کرد 35درصد به فوق‌العاده شغل کارکنان ستادی دستگاه‌های دولتی اضافه می‌شود؛ از طرفی شنیده شده برخی وزارتخانه‌ها تا50درصد حقوق کارکنان خود را افزایش داده اند. این در حالی بود که اخبار منتشر شده حکایت از افزایش 14 درصدی حقوق فرهنگیان در سال 94 داشت. وقتی این خبر منتشر شد تشکل‌ها و نمایندگان فرهنگیان در انتقادات خود مطرح کردند که با تورم موجود و افزایش هزینه‌های زندگی نمی‌توان با حقوق معلمی هزینه‌های زندگی را تأمین کرد. آنها خواستار اجرای کامل نظام حقوق هماهنگ کارکنان دولت، پرداخت حق‌التدریس‌ها و مطالبات معوق هستند. وزیر آموزش و پرورش هم در سخنرانی‌های متعدد خود با این انتقادات همراه بود. او در گفت‌و‌گو با روزنامه «ایران» نیز گفت: «از وضعیت معیشت و سطح زندگی معلمان شرمنده هستم. معلمان با وجود اینکه در بین کارمندان دولت از بالاترین میزان باسوادی بهره‌مند هستند متأسفانه برابر شأن و منزلتشان از حقوق و رفاه برخوردار نیستند و من از این جهت شرمنده معلمان هستم.»
او البته تصریح کرد که پیگیر اجرای قانون خدمات کشوری است، قانونی که از سال 86 تصویب شد و دولت سابق نیز توجهی به آن نداشت. حالا مسئولان آموزش و پرورش در سال جدید خبر از اجرایی شدن بند مهم رتبه‌‌بندی معلمان که در قانون خدمات کشوری در آن تأکیده شده است می‌دهند و بر این باورند که با اجرای این قانون بین 160 تا 600 هزار تومان به حقوق شان اضافه خواهد شد. سید حسن حسینی مدیر کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره این افزایش حقوق معلمان، گفت: «طبق قانون خدمات کشوری باید حقوق معلمان نیز همچون دیگر کارکنان دولت افزایش پیدا می‌کرد و این قانون در دولت قبل اجرایی نشد و حالا وزیر آموزش و پرورش در تلاش است تا این مطالبه فرهنگیان را اجرایی کند براساس این قانون معلمان به رتبه‌های پایه ارشد، خبره و عالی تقسیم می‌شوند و درصدد افزایش مهارت‌های حرفه‌ای خود برمی آیند.»
وی درباره اعتراض معلمان گفت: «برخی از معلمان نیروی مازاد آموزش و پرورش هستند و در احکام آنها رتبه 800 نوشته شده است این دسته از فرهنگیان بیشترین اعتراضات را داشته‌اند. این اعتراض قابل قبول نیست چرا که معلمی که در کلاس تدریس نمی‌کند و بیشتر وقت خود را در دفتر مدرسه می‌گذراند نمی‌تواند رتبه بالاتری کسب کند.»
وی در پاسخ به این سؤال که اگر معلمی نسبت به احکام خود اعتراض دارد چه اقدامی باید انجام دهد تأکید کرد: «مسئولان آموزش و پرورش روی احکام معلمان حساسیت بسیاری داشتند و احکام هم بر اساس مهارت معلم ، سوابق علمی و تحصیلی، سوابق کاری و میزان تحقیق و پژوهش فرهنگیان تنظیم شده است و معلمانی که نسبت به احکام خود اعتراض داشته باشند می‌توانند به اداره آموزش و پرورش شهر خود مراجعه کنند و موضوع را از آنجا پیگیری کنند.»
وی درباره اجرای طرح رتبه‌‌بندی معلمان گفت: «سند تحول بنیادی آموزش و پرورش تأکید می‌کند که معلمان بر اساس شاخص‌های سوابق و مدرک تحصیلی، شرکت معلمان در فعالیت‌های مدرسه، داشتن مقالات علمی و پژوهشی، خدمت در مناطق محروم و... بخشی از شرایطی است که برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده که باعث ارتقای منزلت اجتماعی و به تبع آن حقوق معلمان خواهد شد. در این درجه‌بندی‌ها همه معلمان در درجه یک قرار می‌گیرند، اما ارتقای آنها به درجات بالاتر منوط به احراز شرایطی خواهد بود که برای درجات بعدی رتبه‌بندی در نظر گرفته شده است که امیدوارم بزودی بتوانیم احکام این رتبه‌‌بندی شغلی را هم برای معلمان صادر کنیم.»


تأیید مجوز استخدام نیروی انسانی در آموزش و پرورش
دیروز وزیر آموزش و پرورش هم از تأیید مجوز استخدام نیروی انسانی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: «آزمون استخدامی آموزش و پرورش از سوی سازمان سنجش در این وزارتخانه برگزار می‌شود. مجوز استخدام به طور شفاهی داده شده است. پیگیر موضوع شدیم تا کتباً ابلاغ شود و بزودی دستورالعمل آن صادر می‌شود. بر حسب نیاز نیروی انسانی و با توجه به جنسیت، رشته و جایگاه جغرافیایی آموزش و پرورش، توزیع نیازها را اعلام و آزمون را برگزار می‌کنیم.»
فانی تصریح کرد: «همه جزئیات استخدام نیروی انسانی در آموزش و پرورش و دستورالعمل ابلاغی خواهد آمد. افرادی که در آموزش و پرورش پذیرفته می‌شوند، یک سال باید در دانشگاه فرهنگیان، آموزش معلمی ببینند و پس از آن به استخدام درمی‌آیند. همچنین رشته‌ها و اولویت‌ها مشخص شده است و جزئیات آن در دستورالعمل اعلام می‌شود.» وزیر آموزش و پرورش درباره مطالبات معلمان اظهار کرد: «طلب‌هایی که معلمان از آموزش و پرورش دارند، در حال پیگیری است و اگر پرداخت کنیم، رسانه‌ای اعلام  نخواهیم کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کریم سلیمی ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    1 0
    با سلام در خصوص اظهارات وزیر محترم آموزش و پرورش باید گفت گناه من فرهنگی چیست که باید چوب بی مدیریتی کسانی که بدون پیش بینی های کارشناسان را بخورم شما کلاس را آماده کنید تا نیروها مازاد نباشند شما می توانید در مناطقی که نیروی مازاد بیشتری دارند تراکم کلاسی را پایین در نظر بگیرید با 24 سال خدمت و مدرک فوق لیسانس در شهرستان گیلانغب مازاد هستم و مطمئنم که بیشر نیروهای وزارت آموزش و پرورش اگر در شهر ما باشند مازاد هستند . در شهرستان گیلانغرب هشتاد درصد معلمان دوره اول متوسطه مازاد هستند شما میتوانید بررسی کنید وتعداد دارندگان مدارک عالی از وزارت خانه هم بیشتر است
  • حسینی ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    1 0
    متاسفانه مسیولین کشوری اموزش و پرورش کشور که پایه اقتصاد و رشد فرهنگی هر جامعه ای می باشد را زیادی میدانند و به مصرفی بودن این وزارت اعتقاد راسخ دارند . این سطح درامدی معلمان در مقایسه با وزارتخانه ها و سازمانهای دیگر بسیار خجالت اوره و باعث گردید فرهنگیان جهت تامین معاش به شغلهای دوم و سوم که دور از شان میباشد روی اورند که اثرات بد ان در جامعه احساس میشود توضیح بیشتر نیاز نیست ولی مسیولین کشوری از ریز مطالب اگاهند ولی کو گوووووووووووش شنوا و چشم بینا
  • فوق لیسانس ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    سلام با تقلیل دو ساعت از موظفی معلمان مشکل نیروهای مازاد حل میشود