سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 144224

کاهش وزن و روش‌های موثر بر آن، یکی از محبوب‌ترین مباحث دنیای پزشکی در میان عموم مردم به شمار می‌رود؛ زیرا اضافه وزن و چاقی معضل بزرگی است که گریبان انسان معاصر را گرفته است.

سلامت نیوز:  کاهش وزن و روش‌های موثر بر آن، یکی از محبوب‌ترین مباحث دنیای پزشکی در میان عموم مردم به شمار می‌رود؛ زیرا اضافه وزن و چاقی معضل بزرگی است که گریبان انسان معاصر را گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آریا، در میان تمام راه هایی که برای هر چه ساده تر خلاص شدن از شر کیلوگرم های اضافی از هر گوشه و کناری منتشر می شود و به گوش می رسد، گاهی به راه هایی برمی خوریم که عجیب و غریب است. یکی از این راه ها، به کارگیری طب سوزنی برای تسریع روند کاهش وزن است. بر اساس گزارش مجله پریونشن، مطابق نتایج پژوهش های جدید، با به کارگیری روش های طب سوزنی در ناحیه گوش می توان به کاهش وزن کمک قابل توجهی کرد.

 مطابق این گزارش، اعمال تکنیک های طب سوزنی در پنج نقطه خاص از ناحیه گوش بزرگسالان مبتلا به اضافه وزن به مدت هشت هفته سبب شده است BMI (شاخص توده بدنی) و وزن این افراد در مقایسه با افرادی که از این روش بهره نبرده اند، کمتر باشد. این نتیجه ای است که از یک آزمایش کلینیکی کوچک حاصل شده و بتازگی در مجله طب سوزنی به چاپ رسیده است. در این تکنیک سوزن ها را در نقاطی از گوش فرو می کنند که با گرسنگی و گوارش مرتبط است.

 دکتر آدریان وایت، سردبیر مجله طب سوزنی می گوید: «این پژوهش نشان داده است سوزن ها با تحریک دستگاه عصبی بر اشتها تاثیر می گذارد، به این ترتیب میزان ترشح هورمون های مرتبط با اشتها را مهار می کند. هرچند این توضیحات بر مبنای فرضیات و گمانه زنی است، اما نباید در نتیجه حاصل از این روش تردید کنیم.

 برای رسیدن به وزن متناسب، هیچ میانبری در کار نیست. این گفته درباره روش های طب سوزنی هم صدق می کند. این روش معجزه نمی کند، اما مثلا از طریق کاهش استرس به کم کردن اشتها کمک می کند. دنیل هسو، یکی از متخصصان تجربی و البته دارای مجوز طب سوزنی در نیویورک می گوید: «سوزن های فرورفته در گوش به شما آرامش می بخشد و به همین دلیل شما تحت تاثیر استرس، بی رویه غذا نمی خورید. اعمال روش های طب سوزنی در این ناحیه از بدن، آهنگ شبانه روزی خواب و بیداری را نیز تنظیم کرده و به این ترتیب هم کمک می کند به اندازه بخورید و متناسب بمانید.»
 
دکتر هسو می گوید: «سوزن ها هرگز نمی تواند جای رژیم غذایی و ورزش را در کاهش وزن بگیرد، اما می تواند در کاهش وزن موثر باشد.» چنین فوایدی شاید هر فرد چاقی را به فکر بیندازد که از طب سوزنی برای پیمودن راه دشوار کاهش وزن در کنار دیگر روش ها بهره گیرد؛ اما باید مراقب یک دشمن همیشه در کمین بود. سودجویانی که بدون کوچک ترین نگرانی نسبت به سلامت افراد فقط به یک چیز فکر می کنند: چطور می شود پول بیشتری به جیب زد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha