یک مطالعه علمی هشدار می دهد که رژیم گرفتن در فصل سرما می تواند توانایی بدن را برای مقابله با ویروس آنفلوآنزا مختل کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی بی.بی.سی، محققان آمریکایی دریافته اند که مقابله با عفونت برای موش هایی که کالری مصرفی آنها کنترل می شد - در مقایسه با آنهایی که رژیم عادی داشتند - دشوارتر بود.
این یافته ها که در نشریه "تغذیه" چاپ شده است حاکیست افرادی که تب دارند باید خوب غذا بخورند.
موارد ابتلا به آنفلوآنزا در انگلستان و ولز اکنون درحال نزدیک شدن به بالاترین حد در 9 سال اخیر است.
تیم محققان در دانشگاه ایالتی میشیگان دریافت حتی وقتی به موش هایی که تحت رژیم غذایی بودند ویتامین و مواد معدنی لازم داده می شد، بدن آنها باز هم قادر به تولید مقدار کافی سلول های کشنده برای مقابله با عفونت نبود.
علاوه بر آنکه احتمال مرگ موش هایی - که تنها 40 درصد کالری همتایان دیگر با رژیم عادی را دریافت می کردند - در اثر ویروس افزایش می یافت، دوره بهبودی آنها نیز طولانی تر بود، وزن بیشتری از دست می دادند و علائم بیشتری از ضعف سلامتی در آنها دیده می شد.
پروفسور "الیزابت گاردنر" نویسنده این مقاله تحقیقاتی که در نشریه "تغذیه" منتشر شده است، گفت: "تحقیقات ما نشان می دهد که اگر بدن آماده مقابله با ویروس باشد دوره بهبودی سریع تر و آثار بیماری خفیف تر از زمانی است که کالری مصرفی محدود شده باشد."
محققان توصیه کردند: حتی کسانی که واکسن آنفلوآنزا زده اند باید از رژیم گرفتن در ماه های سرد زمستان پرهیز کنند.
تیم محققان تاکید کرد که نباید این مطالعه را به معنی لزوم پرهیز از رژیم غذایی در تمام سال دانست، و اینکه کنترل وزن را باید به هشت ماه سال که ویروس آنفلوآنزا خیلی خطرناک نیست، سپرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha