سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

مردی كه با معرفی خود به عنوان بازپرس ویژه قتل پایتخت قصد كلاهبرداری 200 میلیون تومانی داشت، دستگیر شد.

سلامت نیوز:مردی كه با معرفی خود به عنوان بازپرس ویژه قتل پایتخت قصد كلاهبرداری 200 میلیون تومانی داشت، دستگیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان، اسفندماه سال قبل حسین روشن، بازپرس ویژه قتل سابق تهران برای شكایت از مرد كلاهبرداری در اداره پلیس حاضر شد. او گفت من حسین روشن هستم و تا یك سال قبل بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی پایتخت بودم و در حال حاضر دفتر وكالت دارم. چند روز قبل برای شست‌وشوی خودروام به كارواشی رفتم. در كارواش یكی از افسران پلیس كه از دوستان صاحب كارواش بود مرا شناخت و احوالپرسی كرد. او مرا به صاحب كارواش معرفی كرد و گفت به عنوان افسر پرونده قبلاً با من همكاری داشته است. وقتی افسر پلیس مرا به نام روشن معرفی كرد، صاحب كارواش تعجب كرد و گفت كه مدتی است مرد دیگری خودش را روشن و بازپرس ویژه قتل به او معرفی كرده و قرار بوده با گرفتن مبلغی برای او كاری انجام دهد. پس از این من شگفت‌زده شدم و با كمی تحقیق فهمیدم مرد غریبه با غصب عنوان بازپرس ویژه قتل قصد كلاهبرداری دارد به همین خاطر به اداره پلیس آمدم تا از آن مرد به اتهام غصب عنوان شكایت كنم.

 آغاز تحقیقات پلیسی
پس از طرح این شكایت پرونده به دستور قاضی مدیر روستا بازپرس ویژه قتل از دادسرای جنایی پایتخت برای رسیدگی در اختیار تیمی از كارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. پس از این مأموران پلیس سراغ صاحب كارواش رفتند. نخستین تحقیقات نشان داد شكایت شاكی واقعیت دارد و مردی با جعل هویت بازپرس قصد كلاهبرداری دارد. صاحب كارواش گفت: مدتی قبل مردی خودرواش را برای شستن به كارواش آورد. داخل دفتر كارواش با یكی از دوستانم به نام رحیم كه یكی از بستگانش به خاطر ارتكاب جرمی در زندان بود، حرف می‌زدیم كه آن مرد خودش را قاضی روشن معرفی كرد و گفت بازپرس ویژه قتل تهران است. او به دوستم گفت در صورت پرداخت 200 میلیون تومان مرد زندانی را آزاد می‌كند و قرار شد دوباره به كارواش بیاید و در این باره با دوستم حرف بزند. وی چندین بار به كارواش آمد و با دوستم حرف زد تا اینكه چند روز قبل فهمیدم او با جعل عنوان قصد كلاهبرداری داشته است.

بازداشت بازپرس قلابی
رحیم نیز در تحقیقات حرف‌های صاحب كارواش را تأیید كرد و گفت كه آن مرد خودش را بازپرس ویژه قتل معرفی كرده است. پس از این مأموران پلیس به رحیم آموزش‌های لازم را دادند و در یك قرار صوری بازپرس قلابی را بازداشت كردند. پس از بازداشت متهم بود كه شاكی متهم را شناخت و گفت: چند سال قبل به عنوان بازپرس ویژه قتل روی یك پرونده قتل تحقیق می‌كردم كه فهمیدم نزد بستگان متهم پرونده رفته و خودش را پسر عموی من معرفی كرده و قصد اخاذی داشته كه موفق شدم او را شناسایی و دستگیر كنم. وی در آن زمان اظهار پشیمانی كرد و من هم رضایت دادم و در نتیجه بعد از چند روز بازداشت آزاد شد.
 
اقرار به جرم
متهم در تحقیقات با قبول جرم خود گفت: فامیل من هم روشن است و به خاطر اینكه نزد دیگران بزرگ‌نمایی كنم خودم را بازپرس روشن معرفی می‌كردم. وی ادامه داد: روزی كه برای شستن خودروام به كارواش رفتم متوجه حرف‌های صاحب كارواش با دوستش شدم و همان لحظه به فكرم رسید تا خودم را بازپرس روشن معرفی كنم و خودم را بزرگ جلوه دهم. وقتی خودم را بازپرس ویژه قتل معرفی كردم آنها از من خواستند تا برای آزادی یكی از بستگانشان از زندان كاری انجام دهم كه من مبلغ 200 میلیون تومان پیشنهاد دادم و آنها هم قبول كردند. وی در پایان گفت: بعد از چند بار ملاقات با صاحب كارواش سرانجام دستگیر شدم. متهم به اتهام غصب عنوان به دستور قاضی مدیر روستا بازداشت شد و برای تحقیقات بیشتر در اختیار كارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha