دبیر مجمع نمایندگان استان لرستان با بیان اینکه درختان بلوط در جنگل های زاگرس وضعیت مناسبی ندارند، گفت: در سال گذشته یک میلیون هکتار از جنگل‌ های زاگرسی کشور به آفت زغالی بلوط مبتلا شدند و جنگل های بلوط در این منطقه نیازمند احیاء هستند.

سلامت نیوز:  دبیر مجمع نمایندگان استان لرستان با بیان اینکه درختان بلوط در جنگل های زاگرس وضعیت مناسبی ندارند، گفت: در سال گذشته یک میلیون هکتار از جنگل‌ های زاگرسی کشور به آفت زغالی بلوط مبتلا شدند و جنگل های بلوط در این منطقه نیازمند احیاء هستند.

عباس قائید رحمت در گفت و گو با  پانا، اظهار داشت: سازمان جنگل ‌ها و مراتع و همچنین سازمان محیط زیست موظف هستند برنامه ملی احیای جنگل ‌های بلوط را در سطح استان های غربی کشور که در منطقه زاگرس قرار دارند، اجرا کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه با بیان اینکه درختان بلوط در جنگل‌ های زاگرس گرفتار بیماری بلوط شده اند، گفت: درختان این جنگل ها رو به نابودی و تخریب است البته کارگروهی در شورای عالی محیط زیست برای اجرای برنامه های مربوط به حفاظت از جنگل های زاگرس تشکیل شده که اقدامات جدی در این کارگروه انجام می شود.

قائید رحمت با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون هکتار از جنگل‌ های زاگرسی کشور به آفت زغالی بلوط مبتلا شدند، افزود: اجرای طرح جنگل ‌کاری، توسعه گیاهان دارویی، اجرای طرح ‌های مقابله با پدیده بیابانی‌ شدن جنگل های زاگرس برای مقابله با خشکیدگی درختان بلوط پیش بینی شده است.

 این در حالی است که جنگل‌های حوزه رویش زاگرس حدود 6 میلیون هکتار است و بیشتر سطح جنگل‌های کشور یعنی حدود 42 درصد از جنگل‌ها در حوزه زاگرس واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha